У правилах прописали визначення таких об’єктів як велосипедна доріжка, велосипедний переїзд та велосипедна смуга. Що про це кажуть власники двоколісних та правоохоронці — читайте у матеріалі.
Відповідну постанову оприлюднили 25 жовтня на офіційному сайті Кабміну.
Згідно з новими правилами, тепер велосипедні доріжки будуть не просто лінією біля проїзної частини. Вони матимуть відповідне маркування та дорожню розмітку.
Ось що означають нові визначення:
Велосипедна доріжка — це доріжка з покриттям поза межами проїзної частини вулиці та/або дороги, розташована окремо чи суміжно з тротуаром або пішохідною доріжкою, що призначена для руху на велосипедах. Така доріжка має бути позначена дорожнім знаком “Доріжка для пішоходів і велосипедистів” та горизонтальною розміткою 1.36.
Велосипедна смуга — це смуга, призначена для руху на велосипедах у межах проїзної частини вулиці та/або дороги, яка позначена дорожнім знаком “Велосипедна смуга” та відповідною горизонтальною дорожньою розміткою.
Велосипедний переїзд — це місце, де велосипедисти перетинають проїзну частину в межах перехрестя або поза ними, позначене дорожньою розміткою 1.15.
За словами речника Управління патрульної поліції Донецької області Андрія Молокоєдова, поліція тепер зможе ефективніше штрафувати необачних велосипедистів.
“Якщо велосипедист порушує правила дорожнього руху, то його можна буде притягнути до відповідальності й накласти штраф у розмірі 340 грн. Якщо водій велосипеда при порушенні ПДР був у нетверезому стані, тоді штраф складатиме 680 грн. Якщо він вчинив дії, що створили аварійну ситуацію, то штраф сягатиме 850 грн або громадські роботи строком від 20 до 40 годин”, — пояснює Андрій Молокоєдов.
Зазначимо, штрафи для учасників велосипедного руху вже є в законодавстві. Але через проблеми з критичною нестачею велодоріжок або їхнім поганим станом поліцейські нечасто штрафують водіїв двоколісних. Частіше за все їм просто виносять попередження.
“Формально, якщо водій велосипеда був тверезий, аварійну ситуацію ніяку не створив, пішохода не зачепив і не тікав, то штраф становить 340 грн. Але на практиці доріжка для велосипедистів може бути в не дуже доброму стані, щоб по ній можна було б рухатись, тож водію доводиться виїжджати на проїзну частину. При спілкуванні з поліцейськими частіше за все вони отримують усне зауваження”, — каже речник патрульної поліції Донеччини.
Це підтверджує й велосипедист Яртур Загорулько, який вже понад 10 років колесить дорогами Донеччини. За його словами, справи з велодоріжками йдуть не так добре, як хотілося б — попри наявні державні стандарти й правила руху.
“Містами області потрібної велосипедистам розмітки не зустрічав. Лише в деяких парках інколи зустрічалося щось подібне до велодоріжок, але так, щоб у межах міста — не бачив. Не завжди є можливість біля тротуару їздити. Часто велодоріжки малюють ще у межах тротуарів — така практика спостерігається”, — каже Яртур.
У таких випадках доводиться ризикувати й виїжджати на проїзну частину, зізнається чоловік.
Поки що у поліції вивчають оновлені положення. Але попри внесення чітких визначень щодо велодоріжок, скільки саме їх з’являтиметься в українських містах та на трасах — вирішуватимуть не правоохоронці, а комунальники та місцева влада.
Читайте також: