Дороги в Бахмуті погано облаштовані для водіїв, особливо не місцевих: розмітки подекуди немає навіть в центрі, частина знаків встановлена так, що примушує водія порушувати правила дорожного руху, а вночі їхати доводиться в темряві(при цьому не видно ні “лежачих поліцейських”, ні знаків, ні пішохідних переходів). Ми зібрали дайджест основних недоліків, адже на їх усунення виділяються кошти з міського бюджету.
Розмітка.
В Бахмуті щороку витрачають півмільйони гривень на дорожню розмітку. Цього вистачає майже на 3 нанесення по місту. Зараз закінчують фарбувати тільки пішохідні переходи, а розмежувальну розмітку – ще не починали. Хоча пройшло півроку 2018.
Активіст Андрій Ковтун, говорить, навіть коли розмітка є – вона стирається за 2 місяці. Та й така – потрібна. Бо ж заїжджому водію іноді не зрозуміло де односторонній рух, де закінчується його смуга, тощо.
Але там, де розмітка є, зустрічаються порушення. Серед них – пішохідні переходи, що ведуть напряму на зупинку громадського транспорту. Таких в місті кілька.
Один з них – біля пам’ятника “Колокол Чорнобиля”. Під час зупинки тролейбус повністю перекриває можливість перейти дорогу. По правилам ПДР тролейбуси маршруту №5 та №6 зупиняється на знак громадського транспорту, однак порушує правила тим, що зупиняється на пішохідному переході. За це передбачено штраф – 255 гривень. Тобто щодня КП”Бахмутелектротранс” фактично порушує ПДР на 18 615 грн штрафів. Та поліція їх все ж не виписує і економить міський бюджет.
В мерії таке порушення пояснюють так:
“Частіше, ми орієнтуємося на чинні знаки. Ми не можемо прослідкувати за кожним знаком чи розміткою по місту”, – каже начальник Управління розвитку міського господарства Сергій Чорноіван.
Не вистачає розмітки і на “лежачих поліцейських”. Ті, що не пластмасові, а лише припіднятий асфальт, важко розпізнати вночі. За вимогами, перед кожним має бути жовта попереджуюча розмітка. Тож свою функцію вони частково втрачають через погану видимість, а водії повинні запам’ятовувати їх місце розташування.
Дорожні знаки
Орієнтуватись де скільки смуг руху, побачити пішохідний перехід та попередження про зниження швидкості мають допомагати також дорожні знаки. Однак в Бахмуті багато таких, що ховаються у кущах, чи їх зовсім немає.
Є ще один варіант – коли знаки направляють водія порушувати ПДР. Яскравий приклад наводить активіст та водій Андрій Ковтун: на перехресті вул. Горбатова та Миру, чи Горбатова та Незалежності знаки направляють водіїв на зустрічну смугу, тобто змушують порушувати правила дорожнього руху. Водії повинні самостійно орієнтуватися на дорозі, щоб не спричинити ДТП.
І приїжджі таки порушують.
”Вони не знають розкладу знаків в місті, десь знак стоїть не такий, десь його зовсім немає. Дороги в місті тільки для місцевих, які знають схему як рухатися по місту. А відсутність розмітки може призвести до ДТП”,- говорить Андрій Ковтун.
При цьому, на розміщення дорожніх знаків у міськраді виділено 100 тис. гривень, цього року встановили близько 60 знаків.
У міській раді кажуть: в них є список необхідних заходів, щоб покращити умови на дорогах та облаштувати потрібні знаки, але на це потрібно ще 500 тис. гривень.
P.S. Освітлення
От тільки навіть всі встановлені знаки не допоможуть вночі. Адже видимість в місті після одинадцятої забезпечують лише фари. В міськраді кажуть: економити вимушені через регулярне подорожчання світла. В 2017 ріці за вуличне освітлення сплатили майже 4 мільйони гривень. Залишають горіти на цілу ніч світло тільки на свята.
На всі ці недоліки можна скаржитись. Звернення поліція приймає впродовж року, а от самостійно зможе розглянути це профільна комісія лише наступної весни. Комісія патрульної поліції засідає тільки раз на рік.