Підтримати
Засновники бренду настільних ігор “Siyana’s Dream” Анна та Андрій Смєнови разом із першою грою серії. Фото з архіву Анни Смєнової
Засновники бренду настільних ігор “Siyana’s Dream” Анна та Андрій Смєнови. Фото з архіву Анни Смєнової

Підтримайте Вільне Радіо

Підтримати

Боротьба з морським чудовиськом, зміна ролями й інтрига до самого кінця — усе це частини настільної гри “Siyana’s Dream: Загублені в океані”, яку створили переселенці з Маріуполя Андрій та Анна Смєнови. Подружжя заснувало власний бренд настолок, щоб покращити свій фінансовий стан після виїзду з рідного міста. А тепер, після запуску першої гри, ще й допомагають армії.

Про історію створення бренду “Siyana’s Dream”, роботу над першою настолкою серії й плани на наступну гру Анна Смєнова розповіла журналістам Вільного Радіо.

 

“Вхопилися за цю ідею, як за рятівне коло”: як подружжя Смєнових почало створювати настолки

До повномасштабного вторгнення Андрій та Анна Смєнови жили й виховували двох доньок у Маріуполі, але через відкриту війну їм довелося залишити рідне місто з однією сумкою речей й почати нове життя деінде. Так у травні 2022 року родина перебралася до Києва. Андрій влаштувався енергетиком у мережу аптек, а Анна — копірайтеркою на фрілансі.

Попри те, що кожен із подружжя мав роботу, без власного житла родині не вдавалося досягти звичного рівня життя. Тож, щоб покращити своє становище, за рік пара наважилася ризикнути й вкласти заощадження в бізнес. Зосередитися вирішили на настільних іграх: Андрій побачив, що люди грали в них навіть в укритті під час тривог. До того ж після відмови від усього російського в країні з’явився попит саме на українські настолки.

“Чоловік мав досвід дизайнера, я досить довго працювала копірайтеркою, а ще тоді з’явились візуальні нейромережі, які дозволяли генерувати картинки. Андрій сказав, що ми можемо робити ігри самі. Для нас це було вкрай важливо, бо ми були обмежені в ресурсах. Я одразу повірила в цю ідею, і ми вхопилися за неї, як за рятівне коло”, — розповідає Анна.

Понад шість місяців пара шукала концепцію власної настолки. Близько нового року Андрій розробив механіку гри, Анна ж доповнила цю схему сюжетом: вигадала дівчинку Сіяну та світ її снів Вемаро. Персонажка мала стати провідницею гравців до частин цього світу, першою з яких став водний терен — можливий відгомін життя родини біля моря. Так почалася робота над першою грою серії “Siyana’s Dream” — “Загублені в океані”.

Чернетки ігрового поля, виготовлені під час розробки настільної гри “Siyana’s Dream: Загублені в океані”. Фото: Анна Смєнова
Робочі матеріали настільної гри “Siyana’s Dream: Загублені в океані”. Фото: Анна Смєнова

Наклад довелося збільшити вдесятеро: як тривала розробка гри, у яку пара вклала всі заощадження

Анна Смєнова зізнається: думала, що “Siyana’s Dream: Загублені в океані” подружжя випустить уже за кілька місяців, але розробка гри затягнулася більш ніж на рік. Досить довго пара відшліфовувала механіку, щоб ігрові події не повторювалися. Потім поглиблювала світ Вемаро, аби фентезійна тема була цікавішою. А щоб правила гри розуміли не тільки розробники, разом із друзями гру тестувала старша донька подружжя Ксенія.

“Мені важлива логічність: якщо є сюжет, гравець не може умовно просто повернути ліворуч. У нас всі ігрові події пов’язані з характерами персонажів і їхніми ролями. Для чоловіка важливо, щоб настолка була по-ігровому цікавою, щоб не треба було постійно одні й ті самі рухи робити. Це зайняло багато часу. І в результаті гра вийшла значно складнішою, ніж ми планували від початку”, — пояснює Анна.

Чернетки ігрового поля й сюжетних карток, виготовлені під час розробки настільної гри “Siyana’s Dream: Загублені в океані”. Фото: Анна Смєнова
Робочі матеріали настільної гри “Siyana’s Dream: Загублені в океані”. Фото: Анна Смєнова

Якщо навичок для створення настолки подружжя мало достатньо, то знань для її успішної реалізації у пари не було взагалі. Щоб їх здобути, Андрій зареєструвався на Маріупольську школу підприємництва. Два місяці чоловік відвідував онлайн-заняття з маркетингу, бізнесу тощо. Тоді разом із дружиною склав бізнес-план, який показав: аби запуститися, наклад, а разом із ним і вкладення в розробку гри, доведеться суттєво збільшити.

“Ми думали випустити 100 примірників, реалізувати їх, а потім вкласти дохід в нові ігри. Але на стадії складання бізнес-плану це довелося змінити. Ми співпрацюємо з професійною друкарнею, яка спеціалізується на виробництві настолок. Це офсетний друк, який не робиться малими тиражами. Щоб це було економічно виправдано, треба було випускати щонайменше 1000 примірників. Було складно наважитись вкласти в це всі наші заощадження, але ми ухвалили таке рішення”, — зізнається Анна.

Пізніше жінка також пройшла кілька безплатних бізнес-навчань і отримала мікрогрант на 75 тисяч гривень за державною програмою “Власна справа”. З нього пара придбала другий ноутбук для роботи й оплатила аванс друкарні, але інші витрати все одно лягли на плечі родини.

Приєднуйтесь до спільноти вотчдогів розвитку Донеччини

Ми віримо, що разом зможемо більше, тож кличемо вас долучитися до команди однодумців.

Підтримка нашої спільноти — це не просто фінансова допомога для медіа. Це інвестиція в майбутнє Донеччини та інструмент досягнення спільної мети.

Якщо ви поділяєте наші цінності та прагнете змін на краще — приєднуйтесь до нас!

“Перемога можлива, доки триває гра”: співрозробниця про правила “Siyana’s Dream: Загублені в океані”

За сюжетом гравці “Siyana’s Dream: Загублені в океані” потрапляють до Таємничого Виру — водного терену світу Вемаро. Спершу учасники протистоять спіральній течії, яка затягує їхні кораблі вниз. Коли один із них потрапляє туди, його поглинає Страж Виру. Тоді гравець втрачає свій корабель і стає мороком. Після цього цілі учасників змінюються і гра стає азартною: морок рухається назустріч іншим гравцям, щоб захопити їхні кораблі й помінятися з ними місцями. Усе закінчується тоді, коли на полі залишається лише один корабель, який дійшов до рятівного порталу.

“Ставши мороком, ти все ще можеш виграти. Тут діє гасло: «Не здавайся! Перемога можлива, доки триває гра». Я його завжди озвучую, бо насправді воно не лише про настолку. Ця гра з’явилася у найскладніший період мого життя. Робота над нею і ціль щось змінити надала сил. Для мене це дуже терапевтично. Сподіваюся, для гравців буде так само, бо це емоції, азарт і спілкування з близькими”, — ділиться Анна Смєнова.

Співрозробниця настолки каже, що вона має бути цікавою учасникам із різним досвідом. Грати в неї можуть від двох до чотирьох людей старше 14 років, проте, за словами Анни, що більше учасників — то цікавіша гра.

Компоненти настільної гри “Siyana’s Dream: Загублені в океані”: кольорові токени човнів і мороків, фішки з пастками, кубики шляху й кубик долі. Фото: Анна Смєнова
Компоненти настільної гри “Siyana’s Dream: Загублені в океані”. Фото: Анна Смєнова

У комплектацію настолки входять двостороннє складне поле формату А3, 60 сюжетних карток трьох типів, жодна з яких не повторюється, а також компоненти: по чотири токени кораблів і мороків, фішки з пастками, два кубики шляху й один двадцятигранний кубик долі, який і впливає на вибір карток. Крім того, в наборі є правила гри з таким собі введенням у світ Вемаро й головна особливість настолки — збірка з десяти легенд водного терену на понад 60 сторінок, всі персонажі з якої залучені на полі.

“Збірка легенд — це моя творчість. Спочатку я думала, що вони будуть коротенькі, але чоловік надихнув мене їх розширити. Я не знала, чи це буде комусь потрібно, бо люди ж купують настолку заради гри, а не книжки на майже 70 сторінок. Але потім я побачила відгуки: комусь це дійсно було цікаво. Взагалі в нас дуже багато деталей, щодо яких ми сумнівалися, проте для себе вирішили, що вони важливі”, — розповідає Анна.

Розробка наступної гри вже триває: Анна Смєнова про плани на майбутнє бренду “Siyana’s Dream”

Продаж гри “Siyana’s Dream: Загублені в океані” стартував 27 червня 2025 року. Протягом перших двох тижнів настолку маріупольців придбали близько 20 людей, і тоді переселенці змогли перерахувати 2000 гривень на ЗСУ. Виділяти 100 гривень на підтримку армії з кожного проданого примірника Андрій та Анна вирішили ще на етапі розробки бізнес-плану.

Фінальний вигляд настільної гри “Siyana’s Dream: Загублені в океані”. Фото: Анна Смєнова
Настільна гра “Siyana’s Dream: Загублені в океані”. Фото: Анна Смєнова

До кінця року подружжя планує продовжувати працювати над першою грою: освоювати нові канали збуту й розкривати ще невідомі таємниці водного терену Вемаро для гравців. Зокрема, Анна Смєнова почала розвивати блог Сіяни, де від її імені розповідає історії персонажів, які не увійшли до збірки. Надалі жінка думає навіть написати книгу про фентезійний світ і разом із чоловіком виношує ідею наступної настолки. Її пара вже анонсувала на сторінках правил гри “Загублені в океані”.

“Вже є розробки наступної настолки. Вона буде стосуватися іншого терену Вемаро й називатися «Siyana’s Dream: Піщана пастка». Загальний принцип гри буде той самий: учасники рятуватимуться від певного зла, їх буде стільки ж, і перемогти також зможе лише один із них. Проте правила й механіка будуть зовсім іншими”, — анонсує співрозмовниця.

Жінка каже, що інколи робота над іграми й постійні відпрацювання механіки й сюжету сильно втомлюють. Проте рухатися далі переселенців спонукають відгуки людей, які помічають їхні зусилля.

“Мене дуже надихає, коли людям це відгукується. Коли ти бачиш, що це не дарма, продовжуєш вкладати зусилля. Бо для нас гра не тільки про бізнес — це творчість, якою ти ділишся з іншими”, — підсумовує Анна.

Раніше ми розповідали про настільну гру, яку розробила молодіжна рада Донецької ОВА. Настолка “Код Донеччини” допомагає зберегти зв’язок із рідним краєм та дізнатися більше про його культуру та історію.


Завантажити ще...