За останнє десятиліття українці зіткнулися з досить суттєвим зростанням витрат на базові потреби та зокрема харчування. Аналіз ринку продовольчих товарів дає змогу виявити доволі помітні закономірності — вартість продуктового кошика українців щороку зростає, іноді досить суттєво.
Експерти сервісу зі знижками та промокодами emporium.com.ua проаналізували, наскільки змінилися витрати українців на базовий набір продуктів впродовж минулих років, а також поділилися прогнозами на майбутнє. У розрахунку базового продуктового кошика враховано наступні продукти: одна хлібина, кілограм овочів, кілограм курятини, кілограм гречки та рису, літр молока, 10 яєць, кілограм яблук та кілограм цукру. Загальна вартість за 10 років дійсно суттєво змінилася:
Зазначимо, що у розрахунок взято лише базові продукти. Якщо ж розглядати розширений продуктовий кошик, то його вартість перетнула позначку у 1000 гривень вже у 2017 році й з того часу збільшується.
Якщо поглянути на динаміку цінових змін, то можна неозброєним оком побачити стрімкий стрибок у 2022 році після початку повномасштабного вторгнення росії в Україну. У 2023 році й надалі ситуація дещо стабілізувалася, а вартість деяких продуктів знизилася. Однак повернення до передвоєнних показників наразі виглядає вкрай малоймовірним. У тому числі через інфляцію та девальвацію гривні, що є цілком закономірними процесами в умовах повномасштабної війни та загалом нестабільної економічної ситуації.
Більшість експертів прогнозують подальше зростання цін, проте з меншою інтенсивністю, ніж у 2022-2023 роках. Тому споживачам дають декілька основних рекомендацій:
Сьогодні зростання цін відображає досить складну економічну ситуацію в країні. Однак розуміння тенденцій та адаптація споживчої поведінки можуть допомогти українцям ефективніше керувати власними витратами. Ключем до подолання цих викликів є поєднання індивідуальних стратегій економії з державними програмами підтримки вразливих верств населення та стимулювання вітчизняного виробництва продуктів харчування.
Це рекламний матеріал. Відповідальність за достовірність наданої інформації покладається на рекламодавця. Вільне Радіо не несе відповідальності за відповідність товару очікуванням споживача.