Існує чимало показників, які дозволяють виміряти успішність рекламної кампанії та ефективність стратегій в цілому, серед яких найвідомішим є CTR (Click-Through Rate), або співвідношення кількості кліків до кількості показів реклами. Разом зі Школою бізнесу Нова пошта розповідаємо про цей показник і пояснюємо, чому CTR — це більше, ніж цифри.
Перш за все показник допомагає зрозуміти, наскільки точним був посил в рекламі, чи зацікавила ваша пропозиція аудиторію, та чи потрібні ваші товари/послуги клієнту взагалі. Якщо, наприклад, ваш банер побачили 2000 людей, але всього 10 клікнули по ньому, це означає, що ви або неправильно обрали ЦА, або сама реклама не зацікавила користувача (що часто стається через помилки в роботі маркетингового відділу).
Якщо ж CTR високий, це говорить про те, що:
Так, сезонні пропозиції, які вже неактуальні, застарілий дизайн креативу, надто «кричуща» реклама, яка виглядає як спам, завелика кількість тексту та інші помилки — все це може призвести до провалу кампанії та низьких продажів.
Розраховується показник так:
CTR = (Кількість кліків/Кількість показів) * 100%
За прикладом = 10/2000 *100% = 0,5%
Як бачимо, розрахувати CTR доволі просто, але інтерпретувати його куди складніше, адже чіткого поділу на «високі» чи «низькі» значення немає. Наприклад, для реклами в Google нормою вважається CTR на рівні 3-5%, а для банерної — 0,5-1%. Якщо ж ваша ніша вузька (наприклад, ви продаєте Ferrari), то тут і 1% CTR буде високим.
Часто CTR є самоціллю: мовляв, якщо 10% людей клікнуть по рекламі, це вже успіх, і далі нічого робити не потрібно, але це не так. Високий показник кліків до показів не матиме значення без покупки, реєстрації чи іншої дії, а тому треба:
Крім цього, не варто забувати, що CTR — це не лише про продажі чи прибуток, адже високий CTR може:
CTR — це як термометр, який фіксує реакцію аудиторії на ваше повідомлення. Якщо ви вмієте його правильно читати, цей показник допоможе не просто «зібрати кліки», а побудувати ефективну та рентабельну рекламу.