За 9 місяців 2018 року на гарячу лінію правозахисного центру «Поступ» надійшло 453 скарги на протиправні дії силових структур в зоні проведення Операції об’єднаних сил.
Правозахисники зазначають, зазвичай звернення стандартні. Іноді поліцейські намагаються вибити гроші, а іноді — потрібну інформацію. Про це постраждалі самі заявили організації.
“Це звичайний номер телефону, інформація про нього є на нашому сайті, на сайті правозахисного центру “Поступ”, на сайті асоціації УЛДПЛ та сайті деяких управлінь поліції” — розповіла у ефірі “Донбас. Реалії” на Вільному радіо виконавчий директор благодійного фонду “Схід SOS” Олександра Дворецька.
“Ми не робимо з кожного дзвінка інформаціний привід. Але потенційно, кожній людині, яка нам телефонує, ми віримо.Ми не можемо точно знати бреше людина чи ні”, — зазначила Олександра.
Вона розповідає, що звертаються не всі жертви протиправних дій, але все ж це важливо, адже зазвичай частину інформації вони уточнюють у представника уповноваженого з прав людини або у поліції. На підтвердження, правозахисники наводять кілька реальних історій впливу розголосу.
“Одна з історій — це історія із Тошківки. Працівники поліції іноді влаштовують там рейди на шахтарів, які повертаються додому. Одного з шахтарів зупинили на вулиці і почали перевіряти його і щось від нього вимагати. Він встиг написати повідомлення своїм родичам, в якому написав, що з ним відбувається і йому прислали телефон нашої гарячої лінії” — розповідає виконуючий обов’язки голови правління правозахисного центру “Поступ” Євген Васильєв.
Тож правозахисники просять заявляти про порушення. Адже вплив на військових є. Гаряча лінії організації “Поступ” +38 099 297 64 36.
Читайте також: