Підтримати
Фотоапарат
Фотоапарат. Ілюстративне фото: УНІАН

У четвер, 10 квітня, у Києві стартувала виставка “Розглядаючи нірку мурашки перед дощем”. Проєкт досліджує, як війна та модернізація впливають на культурну пам’ять, пейзаж та суб’єктність людини у часи потрясінь. Виставка фокусується на питаннях ролі людини під час війни, а також пейзажів Сходу, які поступово зникають.

 

Інформацію про виставку журналісти Вільного Радіо отримали від кураторської команди проєкту.

“Відкриття виставки супроводжує перформанс Олексія Мінька про художника з Донецька, який бореться з пострадянською ідеологічною тіснотою. Йому вторить посмертна маска луганського художника Михайла Коптєва — елемент театралізованого костюма 90-х, що в новому контексті постає символом тривалості мистецтва навіть тоді, коли руйнується все інше”, — йдеться у повідомленні від кураторської команди виставки.

Також на виставці гості можуть побачити:

  • фото з експедиції Дніпровими порогами під керівництвом Дмитра Яворницького, зняті в 1931 році у межах завершального етапу дослідження палеолітичних пам’яток та побуту місцевих громад;
  • фото “вид на ДніпроГЕС у становленні №4” від Яни Кононової. Воно зняте у 2023 році та показує наслідки підриву Каховської ГЕС;
  • відео “Щоб потім не казали, що ми не пам’ятаємо” від Яреми Малащука та Романа Хімея. На витворі зафіксували перформативну ходу мешканців шахтарського Мирногарда поверхнею покинутої шахти.

Ознайомитися з роботами митців можна безкоштовно, виставка триває від 10 до 27 квітня в артпросторі thesteinstudio, що у Києві. Охочих запрошують приходити на вул. Лютеранську, 6 (в арку та праворуч) з четверга по неділю з 11:00 до 19:00.

Організатори наголосили, що назву “Розглядаючи нірку мурашки перед дощем” мала виставка, яка пройшла у 2021 році в Покровському історичному музеї. Тоді в будівлі (яку загарбники вже знищили) показували фото Марка Залізняка, який на початку 30-х років минулого століття був в експедиціях Дніпровими порогами під керівництвом Дмитра Яворницького.

Нова виставка взяла назву старої та намагається її переосмислити в контексті сучасності.

“Перед потенційною катастрофою суб’єкт стає в позицію “мурашки перед дощем”, тобто трансформується не лише простір, а й можливість суб’єктності”, — зазначають у команді проєкту.

Нагадаємо, документальна стрічка Зої Лактіонової “Прах, що осідає шаром на поверхні” про історію Маріуполя здобула нагороду Eurimages Co-Production Award на фестивалі документального кіно Visions du Réel, який проходить у Швейцарії.


Завантажити ще...