Ілюстративне фото: Вільне радіо

З 1 січня 2025 року в Україні почав працювати новий сервіс для подачі заяв на отримання допоміжних засобів реабілітації через Соціальний портал Мінсоцполітики. Тепер буде легше отримати необхідну допомогу через онлайн-платформу. Як подати заяву, що для цього потрібно і які документи знадобляться — читайте далі.

Як подати заяву на засоби реабілітації онлайн через Соціальний портал Мінсоцполітики

Люди з інвалідністю можуть претендувати на допоміжні засоби реабілітації від держави.  До них належать: ортопедичне взуття, протези, ортези (фіксатори для кінцівок і хребта), колісні крісла, ходунки, милиці, тростини, меблі для підйому і переміщення, навігаційні пристрої для людей з порушенням зору, слухові апарати, спеціальні окуляри або лупи тощо. 

Для подання заяви на реабілітаційні засоби:

  • Авторизуйтесь на порталі за допомогою КЕП, УЕП або BankID.
  • Виберіть розділ “Заява про забезпечення допоміжним засобом реабілітації” і натисніть “Подати заяву”.
  • Заповніть заяву — система автоматично підтягне ваші дані.
  • За необхідності оновіть інформацію в розділі “Відомості про мене”.
  •  Підпишіть заяву електронним підписом.
  •  Перевірте статус заяви в розділі “Мої заяви”.

Після обробки заяви в особистому кабінеті з’явиться електронне направлення на отримання засобу реабілітації.

Як подати заяву онлайн через електронний кабінет людини з інвалідністю

Через цей сервіс можна подати не лише заяву на засоби реабілітації, але й заявку до обраного підприємства або заяву на компенсацію за самостійно придбаний засіб (наразі функція тимчасово недоступна на Соціальному порталі, але її планують відновити).

Подати заяву можна наступним чином:

  1. Зареєструйтесь у кабінеті, якщо раніше не були внесені до Централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ).
  2. Якщо ви вже обліковані, пройдіть вторинну реєстрацію.
  3. Перейдіть до розділу “Заяви на потребу в технічних засобах реабілітації” та заповніть форму.
  4.  Підпишіть заяву електронним підписом.
  5.  Стежте за статусом заяви в кабінеті.

А також можна зробити письмову заяву. Для цього необхідно звернутися до найближчої із державних установ:

  • Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП).
  • Відділ соціального захисту населення (УСЗН).
  • Територіальне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ФСЗОІ).

Які документи потрібні для письмової заяви на засоби для реабілітації

Для подання письмової заяви на отримання засобів реабілітації потрібно надати такі документи:

  1. Висновок або інший документ, що підтверджує потребу в засобах реабілітації.
  2. Паспорт або свідоцтво про народження.
  3. Ідентифікаційний код.

Також заяву можна подати через соціального працівника або співробітника територіального відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ФСЗОІ). 

Заяву опрацюють протягом 3-х робочих днів та після цього в системі сформується електронне направлення для отримання засобу реабілітації.

Нагадаємо, понад півмільйона у 2025 році виділила Покровська громада на слухові апарати для пільговиків

Раніше ми розповідали про те, як оформити чи продовжити статус людини з інвалідністю після ліквідації МСЕК. З 1 січня 2025 року замість МСЕК запрацювали експертні команди, які оцінюють повсякденне функціонування людей, оформлюють інвалідність, надають рекомендації щодо реабілітації та продовжують статус без повторного огляду для окремих категорій.


Завантажити ще...