З 1 січня 2025 року в Україні почав працювати новий сервіс для подачі заяв на отримання допоміжних засобів реабілітації через Соціальний портал Мінсоцполітики. Тепер буде легше отримати необхідну допомогу через онлайн-платформу. Як подати заяву, що для цього потрібно і які документи знадобляться — читайте далі.
Люди з інвалідністю можуть претендувати на допоміжні засоби реабілітації від держави. До них належать: ортопедичне взуття, протези, ортези (фіксатори для кінцівок і хребта), колісні крісла, ходунки, милиці, тростини, меблі для підйому і переміщення, навігаційні пристрої для людей з порушенням зору, слухові апарати, спеціальні окуляри або лупи тощо.
Для подання заяви на реабілітаційні засоби:
Після обробки заяви в особистому кабінеті з’явиться електронне направлення на отримання засобу реабілітації.
Через цей сервіс можна подати не лише заяву на засоби реабілітації, але й заявку до обраного підприємства або заяву на компенсацію за самостійно придбаний засіб (наразі функція тимчасово недоступна на Соціальному порталі, але її планують відновити).
Подати заяву можна наступним чином:
А також можна зробити письмову заяву. Для цього необхідно звернутися до найближчої із державних установ:
Для подання письмової заяви на отримання засобів реабілітації потрібно надати такі документи:
Також заяву можна подати через соціального працівника або співробітника територіального відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ФСЗОІ).
Заяву опрацюють протягом 3-х робочих днів та після цього в системі сформується електронне направлення для отримання засобу реабілітації.
Нагадаємо, понад півмільйона у 2025 році виділила Покровська громада на слухові апарати для пільговиків
Раніше ми розповідали про те, як оформити чи продовжити статус людини з інвалідністю після ліквідації МСЕК. З 1 січня 2025 року замість МСЕК запрацювали експертні команди, які оцінюють повсякденне функціонування людей, оформлюють інвалідність, надають рекомендації щодо реабілітації та продовжують статус без повторного огляду для окремих категорій.