Будинки у Бахмуті, зруйновані під час боїв за місто, весна 2023 року
Будинки у Бахмуті, зруйновані під час боїв за місто, весна 2023 року

Народні депутати розглядатимуть можливість дозволити отримувати витяг з реєстру пошкодженого та зруйнованого майна. Цей документ можна буде використовувати як підтвердження факту, що ваше житло зруйноване. Розповідаємо, за яких умов можна буде подати заяву на такий витяг.

 

Про зміни, які пропонують внести до правил нарахування компенсацій, журналісти Вільного радіо дізналися з порівняльної таблиці до закону України №60 від 2023 року “Про компенсацію за пошкодження та знищення окремих категорій об’єктів нерухомого майна”. Нововведення прописані в законопроєкті №11161.

Зазначимо, ці та інші зміни прописали до другого читання законопроєкту, тож гарантій, що їх запровадять, поки немає. Документ має пройти друге голосування народних депутатів, після чого відправиться на підпис президента.

Серед пропозицій є правка №351 від народного депутата Олексія Мовчана, яку врахували та планують винести на голосування до другого читання.

В ній пропонують надати можливість отримання витягів з реєстру пошкодженого та зруйнованого майна, який створили влітку 2023 року. До цього реєстру постраждалі можуть подавати дані про будівлі, зруйновані російськими окупантами. Однак доступ до цих даних мав тільки певний перелік посадовців з державних установ.

Якщо ж цю правку затвердять, кожен громадянин, чиє житло постраждало внаслідок бойових дій, зможе отримати підтвердження про це з реєстру. Але поки що невідомо, для яких саме цілей можна буде брати такий витяг.

Як можна буде отримати витяг з реєстру пошкодженого та зруйнованого майна

Витяг з реєстру пошкодженого та зруйнованого майна можна буде отримати у паперовій (протягом робочого дня) або електронній формі (одразу після запитування документа) у відповідь на запит людини, чиє житло є у реєстрі. Обидві версії витягу матимуть однакову юридичну силу.

У паперовому вигляді витяг можна буде отримати у:

  • Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАПі);
  • виконавчих органах ради (департаменти, управління громад);
  • місцевій державній адміністрації;
  • військовій адміністрації;
  • нотаріуса.

Для запиту витягу з реєстру пошкодженого та зруйнованого майна необхідно буде мати при собі документ, що підтверджує особисті дані (паспорт, посвідчення водія) та документ, який підтверджує повноваження запитувача (документ права власності на житло або службове посвідчення з органу, який має право запитувати такі витяги).

Відмовити в отриманні витягу з реєстру пошкодженого та знищеного майна можуть у випадку:

  • якщо подавач заяви не має на це повноважень (під час спроби отримати витяг “за сусіда” або якщо посада не дає таких повноважень); 
  • якщо дані, надані у запиті, виявляться неповними чи недостовірними.

Подати заяву на отримання витягу з реєстру можна буде у будь-якому населеному пункті України, незалежно від місця реєстрації зруйнованої нерухомості. Ця послуга буде безкоштовною.

Раніше ми розповідали, що для виплати компенсацій всю нерухомість в зоні бойових дій та окупації пропонують визнати знищенною. Однак, ті українці, які проживають закордоном понад 2 роки можуть втратити право на компенсацію за зруйноване житло.


Завантажити ще...