Зображення до посту Бахмутянин судиться за право не встановлювати антимагнітну пломбу на лічильник

КП “Бахмут-вода” не має права зобов’язувати встановлювати магнітні пломби на лічильники. Дозволяє подібне лише певна норма державних будівельних норм. Але в споживачів, котрі відмовляються встановити таку, не беруть покази лічильника і нараховують борги. Бахмутянин вирішив в суді доводити, що може платити і за лічильником без магнітної пломби.

Активіст з Бахмута Валерій Руденко 2 роки доводить, що за законом не має встановлювати антимагнітну пломбу. Додати її намагалась контролер КП “Бахмут-Вода” , коли прийшла освідчити лічильник і вже склала акт про повну справність механізмів.

“Я спитав “Навіщо вона мені треба?”, – вона відповіла, що їй сказали встановити цю пломбу”, – каже бахмутский активіст Валерій Руденко.

Предметом конфлікту стала антимагнітна пломба. КП “Бахмут-Вода” встановлює її споживачам на лічильники, щоб захистити себе від крадіжки води.

“Ми встановлюємо їх, щоб запобігти використання магнитів на лічильниках. Люди намагаються економити. Магніт просто зупиняє рахунковий механізм, а антимагнітна пломба запобігає його використанню. В пломбі є механізм, який при використанні магніта руйнується у порошок, що вже є підставою припускати, що людина намагалася вплинути на лічильник магнітом”, – каже начальник служби експлуатації КП “Бахмут-Вода” Вікторія Старшевська.

Через два тижні після перевірки Валерій дізнався, що його лічильник зняли з обліку, бо начебто не допустив контролера.

“Мені стали пропонувати написати заяву, що я згоден платити за воду по середнім нормам і в мене вже набігла заборгованість 590 гривень”,- каже Валерій. Тягнулася суперечка на 2 роки. За цей час набіг чималий борг – 17 тис. грн. Вже з цією цифрою в платіжках підприємство подало в суд на боржника.

У КП “Бахмут-Вода” принципової позиції Валерія не розуміють: “Не розумію, що заважало йому дати згоду на встановлення антимагнітної пломби. Його не звинувачують у крадіжці, а це буде підтвердженням того, що ніхто не краде”, – каже начальник служби експлуатації КП “Бахмут-Вода”.

Вже в суді підприємство послалося на пункт норми ДБНу В.2.5-64:2012: “Для лічильників води, які встановлюються на вводах в квартири, дозволяється застосовувати додатковий захист від маніпулювання показаннями лічильників”.

Однак під час розгляду справи юридично довести, що споживачі зобов’язані встановити додаткову пломбу, юристи КП “Бахмут-Вода” так і не змогли. В результаті: підприємство забрало всі документи з суду та пробачило Руденку всі борги.

Тепер комунальне підприємство намагається окремо прописати відповідну вимогу до споживачів.

“Ми вже ведемо активне листування з департаментом з пропозиціями, щоб це (ред.- встановлення додаткової пломби) було не тільки у ДБН, а в нормативних актах, які регулюють відношення по житлово-комунальним послугам, тому що в енергетиці це обов’язково та не підлягає обговоренню, в нас це все ще у стадії розвитку”, – каже Старшевська Вікторія.


Завантажити ще...