Професори, кандидати наук, доценти та вчителі не хочуть об’єднання української мови та української і зарубіжної літератури. Вони не підтримують ідею інтеграції, бо вважають, що в такий складний для України час це буде неправильно.
Про це йдеться у відкритому зверненні, яке підписали представники науково-педагогічної спільноти та громадськості, до міністра освіти Лілії Гриневич.
“Глибоко переконані, що під час гібридної війни, спрямованої на підрив української державності та деморалізацію нашої спільноти, інтегрувати чи об’єднувати (себто в будь-якому випадку, скорочувати) ідеологічно важливі україноцентричні предмети, що мають стати надійним фундаментом національної безпеки України, категорично не можна!”, – йдеться у зверненні.
Відкритий лист підписали 1120 освітян з усіх куточків України.
Також підписанти вважають, що об’єднання цих шкільних предметів, є недоцільним, оскільки призведе до погіршення якості мовно-літературної освіти.
Зазначимо, що об’єднання української мови, української та зарубіжної літератури збираються впроваджувати, спираючись на досвід польської школи.
Та є й інша думка. Завідувачка кафедри освітньої політики Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, членкиня робочої групи з розроблення нового держстандарту загальної середньої освіти (“Нова українська школа”) Мирослава Товкало запевняє, що інтеграція цих предметів не передбачає скорочення кількості робочих годин вчителів.
“Інтегрований предмет “українська мова” охопить ті самі години, що й ці три предмети. Тому вчитель здобуде цінний ресурс – 2-3 години на вивчення мови. Змінитися мають підходи та методи!”, — пише Мирослава.
До впровадження нового, вже об’єднаного предмету, залишилося ще три роки. Цей час використають на перепідготовку фахівців з мови та двох літератур.
Читайте також: