image

Бізнес з нуля: як колишній керівник IT-департаменту з Донецька став підприємцем у Бахмуті


Нестача часу на сон і родину, праця самотужки і жага досягти успіху  – з цього починав свою підприємницьку діяльність колишній мешканець Донецька Володимир Чередніченко. Він стартував з автопричіпу з кавою, а тепер має декілька бізнес-проектів по всьому Бахмуту. Ми розпитали підприємця про його історію, але цей текст — не тільки розповідь про шлях розвитку, а й приклади та короткі підказки від досвідченого для тих, хто хоче відкрити бізнес в місті.

Бізнес з нуля: як колишній керівник IT-департаменту з Донецька став підприємцем у Бахмуті

“Стрибок віри”

До 2014 року Володимир Чередніченко жив у Донецьку. Там він очолював департамент інформаційних технологій однієї з найбільших європейських автомобільних компаній.

“Займався автоматизацією бізнес-процесів та аналітикою в бізнесі  – перекладанням аналітики на мову програмування. Тобто, бізнес зводив з програмістами, тому що частіше за все вони одні інших не розуміли”,  – розповідає Володимир.

Коли в Донецьку розгорівся збройний конфлікт, чоловік був змушений поїхати з міста, але залишився в області. Переїхав жити у Соледар. Там йому запропонували посаду керівника IT-департаменту в компанії “Артемсіль”. Після двох із половиною років роботи,  Володимир вирішив: професійно розвиватися як найманий робітник більше не може. Тому покинув посаду і замислився про свій бізнес. 

“Це був крок у невідомість і такий “стрибок віри”. Тому це було абсолютно неочікувано ні для кого. Я сам від себе не очікував, що стану приватним підприємцем. Звісно, коли ти в один день залишаєшся без нічого, то це дуже важко і доволі непередбачувано. Тому так, було важко. Але на сьогоднішній день я скажу, що напевно я не жалкую про те, що це сталося”,  – розповідає бізнесмен.

Фото: архів Володимира Чередніченка

Переїзд і перший бізнес-проект

Для старту підприємницької діяльності Володимир обрав Бахмут. Сюди він переїхав у 2016 році. Вирішив спрямувати свої зусилля на те, чого, на його думку, місту не вистачало. Підприємець впевнений  – місто для початку бізнес-кар’єри не настільки важливе, як бажання стати успішним.

“Не місце красить людину, а людина  – місце. Тому яка різниця, де займатися бізнесом. Якщо в тебе є класні ідеї, мотивація і бажання розвиватися  – місто не має значення”, – запевняє Володимир.

Почав чоловік з малого  – відкрив мобільну кав’ярню і сам став до кавомашини. Таку кардинальну зміну діяльності пояснює любов’ю до кави й живого спілкування.

“Найкраща справа  – це та, яку ти любиш. Я сам люблю кавові напої, люблю їх готувати, пити. І спілкування з людьми у мене викликає інтерес. І я вирішив поєднати: кава плюс люди  – це кав’ярня, це парк”, – розповідає бізнесмен.

Фото: Вільне радіо

Він придбав автомобільний причіп та почав досліджувати найбільш відвідувані місця Бахмута. Вибір пав на Нижній парк. Там Володимир і розмістив мобільну кав’ярню. Щоправда взимку засніжені алеї були майже безлюдними, але чоловік не втрачав оптимізму.  

“Навколо себе можна створювати емоцію, створювати аудиторію і залучати людей. Головне  – не опускати руки і робити все швидко, якісно і надійно”, – стверджує підприємець.

Перші бізнес-кроки Володимиру давались нелегко. Багато чим доводилось жертвувати.

“На якомусь етапі я почав відмовлятися від сну. Мені не вистачало годин у добі, щоб виспатися. Звісно, постраждали ще й мої близькі  – родичі, сім’я. Їм стало діставатися значно менше мого часу. У якийсь момент я навіть “забив” на власне здоров’я – надмірна вага стала моєю проблемою. На сьогоднішній день я з цим успішно борюся”,  – зізнається чоловік.

Фото: Вільне радіо

Перший час Володимир займався всіма справами самотужки. У своєму кавовому бізнесі він був і закупником, і продавцем, і бухгалтером. У такому темпі підприємець працював майже рік. Але родину в справи не залучав та не залучає. 

“Бізнес і сім’ю я не змішую. Це все окремо: бізнес  – окремо, сім’я – окремо”, – підкреслює чоловік.

Коли справи налагодились, щоб все ж повернутись до свого “місця сили”, Чередніченко найняв своїх перших продавців. Та поступово почав розширювати штат працівників. 

“Коли було прийняте рішення розширятися на фаст-фуд, ми придбали Mersedes та переробили його під себе: встановили кав’ярню, придбали і встановили генератор. Переобладнання зайняло в нас десь 3 місяці”,  – розповідає власник бізнесу.

“Кинути все не дозволяє здоровий глузд” 

Свою кар’єру бізнесмена Володимир починав “з себе”. Досвід роботи самотужки виявився для нього корисним.

“Як можна було розвивати бізнес, якщо ти нічого в цьому не розумієш? У будь-якій діяльності, яку я здійснюю, я намагаюся досконально розібратися, без цього ніяк, звісно”,  – наголошує підприємець.

Цього принципа Володимир дотримується й досі. Каже, такий підхід допомагає усім його нинішнім проектам.

Фото: архів Володимира Чередніченка

“На сьогоднішній день у мене кав’ярня, нічний караоке-клуб “Мажор”, фітнес-клуб “JS”, фітнес-клуб “VIPFIT”, “Flower Bazar”. А також ми зараз розвиваємо напрям бізнес-навчання і взаємодії з іншими підприємцями”,  – розповідає бізнесмен.

У різних напрямках бізнесу підприємець бачить тільки плюси. Каже: цього боятись не варто.

“По-перше, це “розкладання яєць у різні кошики”. Тобто, це спосіб перестрахувати свої інвестиції. Якщо десь щось відбувається, то воно одне інше перекриває. По-друге, насправді, не має значення, у якому бізнесі ви працюєте. Головне  – зрозуміти суть того, що відбувається. Я до цього займався автоматизацією бізнес-процесів. Я автоматизував близько 60 компаній різної спрямованості: від вирощування риби до автомобільних компаній. Ніде нічого не відрізняється, важливий тільки правильний персонал,  – вважає чоловік.

Фото: Вільне радіо

А от з персоналом  в Бахмуті є проблеми, визнає Володимир. Місту не вистачає професійних працівників. Чередніченко знаходить людей через оголошення: розміщує запрошення на роботу в соціальних мережах та просто розклеює листівки на вулицях. Але найбільш результативним методом реклами в Бахмуті все ж-таки називає “сарафанне радіо”. 

“Ми беремо людей з досвідом, але нас не лякають кадри, які приходять до нас без досвіду. Ми готові навчати людей, готові розвивати, вкладати в них час, гроші для того, щоб працювати з професіоналами”,  – говорить Володимир.

Зізнається, вести бізнес самому — це складно, тож час від часу хочеться все кинути. Але це відчуття проходить. 

“Насправді, не можна сказати, що все дуже просто й легко дається. Це колосальні трудовитрати – і фізичні, і розумові. Я кожний день починаю з думки кинути все і припинити займатися цією діяльністю, але здоровий глузд все ж переважає. Не дивлячись на втому та якісь свої внутрішні відчуття я продовжую, і мені це подобається”, – говорить Чередніченко. 

Фото: Вільне радіо

Дарувати клієнту радість – кредо бізнес-діяльності

У кожного бізнесу, каже Володимир, є свої нюанси та секрети. Але є дещо спільне — важливо додавати свої особливості для клієнтів. Зазвичай це дрібниці, непомітні на перший погляд.  

“Наприклад, у кав’ярні  – це роздача кожній дитині безкоштовної цукерки. Це якісь ексклюзивні кавові напої, які є лише у нас. Звичайне какао, яке ми назвали дитячою кавою, дозволяє дарувати дитині радість від споживання какао і дає їй змогу почуватися дорослою”,  – розповідає власник мобільної кав’ярні.

Фото: Вільне радіо

Під себе переробляють не тільки рецепти кави, але і всі приміщення, які орендують. Бізнесмен каже, прагнуть, щоб інтер’єр був ексклюзивним.

Корисна конкуренція та налагодження зв’язків з усією країною

Зараз у Бахмуті конкуренції достатньо, зізнається підприємець. Однак він її не боїться. З упевненістю каже: конкуренція  – це рушій торгівлі, від якої тільки виграє клієнт.  

“У першу чергу бізнес приносить мені задоволення. А далі, як приємний бонус,  – це, все ж-таки, фінансова незалежність та грошові кошти, на які я живу і розвиваюся”,  – каже Володимир.

Фото: Вільне радіо

В розвиток підприємець вкладається окремо. Зараз знову навчається і готується навчати інших. 

“На сьогоднішній день я вчуся в міжнародній школі бізнес-тренерів з обов’язковою сертифікацією “Тренер-міжнародник, бізнес тренер”. Це цікаво, це круто, це зовсім інший рівень. Не сказати, що він гірший  – він інший. В Україні дуже багато своїх класних спеціалістів, багато класних ідей. Європейський напрям специфічний, не завжди його можна застосовувати в Україні, але досвід має бути”, – говорить бізнесмен.

Зате зі своїм ринком на найближчий час підприємець визначився, а це — важливий крок для кожного бізнесу. 

Фото: Вільне радіо

“Ми націлені на взаємодію з українським виробником. Добре, якщо він з Донеччини, а якщо ні  – нас це не бентежить. Головне, щоб гроші залишалися в країні”, – стверджує Володимир.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1416
Поділитись публікацією

Ця публікація створена за підтримки Європейського Фонду за Демократію (EED). Зміст публікації не обов'язково відображає думку EED і є предметом виключної відповідальності авторів


Спонсор

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: