Ми покажемо, як за кілька кліків заповнити заяву та інші необхідні документи для швидшого оформлення у відділенні ДМС. Розповідаємо також, як зробити так, щоб документ відображався у додатку “Дія” та що буде, якщо користуватися протермінованим паспортом.
Паспорт громадянина України — це головний документ українця, який підтверджує особу, дозволяє укладати цивільно-правові угоди, здійснювати банкові операції, оформлювати доручення тощо.
Отримати паспорт в Україні можна з 14 років. Зараз його видають у вигляді ID-картки, яка залишається чинною 10 років. А якщо її оформлював громадянин України у 14 років, змінити документ доведеться вже за 4 роки. Штраф за протермінований паспорт, згідно з Кодексом про адміністративні правопорушення, становить від 17 до 51 гривні.
Закордонний паспорт громадянина України — це паспорт для виїзду за кордон, відповідно, дозволяє виїхати за межі України. Цей документ необхідний, щоб підтвердити свою особу іноземним органам, оформити візу тощо.
Закордонний паспорт можна отримати в будь-якому віці. Тобто, батьки можуть оформити закордонний паспорт ще й для дитини. Строки дії паспорта тут майже такі ж:
Щоб оформити паспорт, потрібно звернутися до ЦНАПу (доступна також онлайн-черга в ЦНАП), територіального підрозділу ДМСУ (державної міграційної служби України) чи до державного підприємства, що належить до сфери управління “міграційки”.
Для оформлення паспорта потрібен такий перелік документів:
Зробити це можна не виходячи з дому, записавшись в онлайн-чергу в ДМСУ. Під час воєнного стану в окремих регіонах запис в електронну чергу може бути недоступним.
Для того, аби записатися в чергу на паспорт, спочатку переходимо на сайт Державної міграційної служби та переходимо в рубрику “Електронна черга”. Або перейдіть за посиланням.
Натискаємо на велику кнопку синього кольору посередині “Мої талони”.
У вікні, яке з’явилось, обираємо вкладку “Запис онлайн” і обираємо, як будемо авторизуватись. Ми обрали найшвидший варіант — “За номером телефону”. На цій стадії ми вводимо свій номер телефону та натискаємо на синю кнопку “Надаю згоду на збір…”.
Тепер потрібно обрати регіон та відділення Державної міграційної служби, де будемо отримувати паспорт. На цій же стадії ми обираємо який паспорт необхідний: для виїзду за кордон або ID-картку. Підтверджуємо, що ми не робот.
В цьому кроці необхідно обрати дату, коли ми зможемо прийти.
Обираємо час, коли зручно прийти до відділення ДМС.
Після цього потрібно завершити реєстрацію. Ми вводимо своє прізвище, ініціали, телефон. За бажанням можна вписати та електрону пошту. Ретельно перевіряємо дату і час візиту до ДМС, і підтверджуємо.
Тепер необхідно оплатити збір за оформлення закордонного паспорта або ID-паспорта.
За паспорт громадянина України у вигляді ID-картки людині потрібно буде заплатити: Штраф за проживання без реєстрації або паспорту складає від 17 до 51 гривні.
Обираємо зручний спосіб для оплати. Після того, як ви надішлете кошти, то отримаєте SMS-повідомлення або лист на електрону пошту(якщо ви її вказали) з номером вашого талону в черзі.
З номером цього талону ви можете зайти у кабінет талонів, і там заповнити необхідні дані. Ви маєте там вказати причину оформлення паспорту, чи є ви переселенцем або безхатьком, а також код іншого документу, який посвідчує вашу особу. Оформлення цього пункту має пришвидшити оформлення у відділення ДМС.
Крім того, якщо у вас не виходить прийти до відділення ДМС у зазначений час, ви можете скасувати свій талон в черзі у вкладці “Скасування запису”. Гроші вам повернуться на рахунок, з якого ви оплачували за послугу.
Щоб перевірити, на якій стадії ваш документ, перейдіть за цим посиланням на портал ДМСУ.
Потрібно обрати, який документ ви подавали. Наприклад, обираємо “паспорт громадянина України у вигляді картки (ID)”.
Другим кроком треба визначити, на підставі якого документа ви подавали заяву. Наприклад, ви змінюєте старий паспорт на новий у зв’язку зі зміною прізвища та хочете оформити паспорт-книжечку. Обираємо цей пункт і вказуємо його серію та номер.
Останній крок — підтвердження пункту “Я не робот”, а далі — синя кнопка “Знайти”.
У віконці має висвітитись, на якій стадії ваша заявка.
Щойно ви отримаєте на руки паспорт, ви можете завантажити державний додаток “Дія” і авторизуватися. До речі, новий національний або закордонний паспорт має чіп NFC. Тобто, якщо у вашому смартфоні є ця технологія, можете піднести до нього документ і авторизуватися.
Якщо ж ви вже авторизовані, за деякий час паспорт має автоматично з’явитись у вашому додатку.
Цей матеріал опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключною відповідальністю його авторів.