Маріуполь вперше поєднали залізничним сполученням з Росією. Більшість колій побудували ще за радянських часів, але для того, щоб доїхати з Росії до міста, не вистачало ділянки дороги у майже 60 кілометрів. Тепер між селищем Бурним та селом Маловодним нібито готова одна гілка залізниці з парою нових мостів. Це може значно посилити забезпечення російської армії. Та, як з’ясувало Вільне радіо, окупанти не зупиняються та будують вже другу колію нової дороги.
Наприкінці травня 2024 року Маріупольська міськрада заявила, що окупанти завершили зведення залізниці між Маріуполем та Донецьком.
Йдеться про повністю нову залізничну гілку, яку будують окупанти для своїх потреб. Починається вона з села Маловодного, де залізничну дорогу побудували ще за радянських часів. Однак за понад два роки тимчасової окупації росіяни добудували тут новий шлях. На супутникових знімках можна побачити свіжу гілку, яка йде вздовж села Новоселівки Волноваського району.
Візуалізація: Вільне радіо
Закінчується новий шлях у селищі Бурному Старобешівського району, де раніше теж була залізнична колія. Однак стара дорога вела до річки Мокрої Волновахи та закінчувалась на видобувному підприємстві. Тепер окупанти з’єднали селище Бурне та село Маловодне.
Візуалізація: Вільне радіо
Посадовці тоді писали, що нова дорога може мати протяжність до 80 кілометрів. Насправді ж вона сягає майже 59 кілометрів.
Повний вигляд дороги, яку будують окупанти, станом на травень 2024 року публікуємо нижче.
Відео: Вільне радіо
Повернемось до того, що залізницю нібито вже добудували — насправді це не так. Якщо порівняти супутникові знімки від середини травня та від початку червня 2024 року, на них можна побачити зміни. Зокрема, видно, що друга колія залізниці за майже місяць набула більш чітких обрисів.
Візуалізація: Вільне радіо
Отже, окупанти дійсно побудували одну колію залізничної дороги між Бурним та Маловодним. На кадрах також можна помітити інфраструктурні об’єкти, які будують уздовж нової дороги.
Журналісти Вільного радіо нарахували щонайменше два залізничні мости, які побудували росіяни на новому маршруті. Перший має координати: 47°24’13.74 північної широти та 37°45’40.58 східної довготи.
Другий міст через річку Кальміус поряд з такими координатами: 47°25’25.67 північної широти та 37°51’43.40 східної довготи.
У селищі Бурному залізнична дорога розділяється на дві гілки. Та, що прямує праворуч через тимчасово окуповану з 2014 року Амвросіївку, всього через 40 кілометрів перетинає українсько-російський кордон у пункті пропуску “Виселки” з української сторони та “Авіло-Успенка” з російської.
Залізнична, дорога, яка прямує від Бурного ліворуч, тобто на північ, веде через тимчасово окупований з 2014 року Іловайськ, Харцизьк, а потім розділяється та перетинає українсько-російський кордон у декількох місцях. Наприклад, у Рідкодуба та Залізного.
Водночас від села Маловодного залізниця прямує на південь у тимчасово захоплений Маріуполь, який раніше не мав прямого залізничного сполучення з російським кордоном.
Тобто окупанти поєднали залізничним сполученням Маріуполь з Росією. Тепер з міста вони зможуть ефективніше забезпечувати угрупування російської армії, яке воює проти України на півдні країни. З Маріуполя боєприпаси та техніку швидше за все розвозитимуть вантажівками. Таким чином Маріуполь може стати логістичним центром росіян, який буде важливішим за Кримський міст. Адже звідси менша відстань до фронту.
Аналітики Frontelligence Insight припускали, що будівництво цієї дороги дозволить зберегти повноцінне забезпечення армії загарбників на півдні навіть у випадку знищення кримського мосту.
Нагадаємо, росіяни також почали будувати залізницю з Ростова-на-Дону до Криму через Маріуполь. Журналісти Вільного радіо проаналізували, де саме та навіщо окупанти будують нові залізничні шляхи на тимчасово окупованих територіях України.