На сайті ЦВК з’явилися остаточні фінансові звіти кандидатів в народні депутати в одномандатних виборчих округах. Журналісти Вільного радіо проаналізували надходження та використання коштів виборчих фондів кандидатів та порахували, кому скільки коштів довелося викласти за голос по округу. Детальніше читайте в матеріалі.
Матеріал побудований на основі математичного підрахунку. За основу взяті цифри офіційних витрат з фондів кандидатів по 46 виборчому округу та кількості голосів за них, за даними Центральної виборчої комісії.
Рева Дмитро Олексійович — безробітній, суб’єкт висування – Політична партія “ОПОЗИЦІЙНИЙ БЛОК”. Він заклав найбільше коштів з усіх кандидатів по мажоритарці 46-го округу. Син мера вніс до свого виборчого фонду без однієї гривні півтора мільйони. На сітілайти, білборди та вивіски кандидат витратив близько 109 тисяч гривень. Більше грошей пішло на виготовлення друкованих матеріалів передвиборної агітації — 276 тис 850 гривень. На відео та аудіо матеріали Дмитро Рева витратив трохи більше 90 тисяч гривень. Агітація у ЗМІ обійшлася кандидату у чималу суму:
Загалом витрати склали 1 млн 489 тис 978 гривень. Тобто, якщо поділити цю суму на кількість голосів за кандидата, то один голос на виборах за Реву коштував для нього приблизно 98 гривень. Це найбільший показник з усіх кандидатів.
Бугайов Сергій Вікторович — директор, регіональна філія “Донецька залізниця” ПАТ “Українська залізниця”, самовисуванець вніс 150 тисяч гривень власних коштів. Благодійних внесків до фонду кандидата не надходило. При цьому майже 21 тисячу гривень він використав для оплати послуг в “Укрпошті” та ще стільки ж на виготовлення та встановлення агітаційних наметів. Всього на виготовлення матеріалів передвиборної агітації він віддав більше 55 тисяч гривень та півтори тисячі гривень на оренду приміщень для агітації у відділу культури і туризму Лиману.
Всього Бугайов витратив 88 тисяч 521 гривню. Тобто кожен голос, який за нього віддали, коштував кандидату майже 81 гривню.
Матейченко Костянтин Володимирович, народний депутат України VIII скликання, самовисуванець. У виборчому фонді кандидата було 285 тисяч гривень власних коштів. За друковані матеріали передвиборної агітації він заплатив близько 37 тисяч гривень. Ще 13 тис 392 грн за створення аудіозаписів.
Читайте також: Спецтема. Дебати: 46 округ
Реклама у ЗМІ потягнула на більш ніж 200 тисяч гривень:
На кінець передвиборної кампанія у фонді кандидата лишилося 3 гривні і 6 копійок. Всього він витратив 284 тисяч 996 гривень. Таким чином, на кожен голос за себе Матейченко витратив 75,5 гривень.
Христенко Федір Володимирович — підприємець, суб’єкт висування – Політична партія “ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА – ЗА ЖИТТЯ”. Новий мажоритарник від 46-го округу вніс до власного виборчого фонду 90 тисяч гривень. А от добровільні внески склали набагато більше — 1 мільйон 284 тисячі 200 гривень і 23 копійки. 140 тисяч гривень до виборчого фонду Христенка перерахував Лігостаєв Володимир Павлович. За інформацією громадського руху “ЧЕСНО”, чоловік з такими ж ініціалами був помічником на громадських засадах депутата Верховної Ради Ігоря Шкірі, який голосував за диктаторські закони у 2014 році. Ще 140 тисяч гривень перерахував кандидату Єсіпенко Дмитро Костянтинович, який за даними системи YouControl є керівником компанії СХІД АГРО-МІНЕРАЛ. Олена Плахова, член штабу кандидата, теж перерахувала йому 149 тисяч гривень.
Читайте також: Христенко — народний депутат від 46 округу. Тепер офіційно
На 340 тисяч гривень Христенко замовив виготовлення агітаційних матеріалів, та ще 170 тисяч витратив на канцтовари.
Агітація у ЗМІ:
Після виборів у фонді кандидата не лишилося жодної копійки. Тож всіма своїми коштами Христенко “заплатив” за 24 тисяч 958 голосів, які принесли йому перемогу по 46 округу. Кожен голос коштував для нього 55 гривень.
Шинкаренко Олександр Григорович — пенсіонер та самовисуванець до свого виборчого фонду заклав лише 5 тисяч гривень. Однак добровільні внески склали 80 тисяч 500 гривень. На виготовлення матеріалів передвиборної агітації з фонду пішло майже 56 тисяч гривень, а за виготовлення предметів зі своїм зображенням Шинкаренко заплатив трохи більше 21 тисячі гривень.
Читайте також: Кандидат у народні депутати з Донеччини агітує за себе листівками з фото скандального Клюєва (ФОТО)
Агітація у ЗМІ:
Витратив абсолютно всі кошти і цей кандидат, “заплативши” за кожен голос близько 27 гривень.
Вощанов Родіон Ігорович — комерційний директор, ТОВ “Комекс Груп”, суб’єкт висування – ПОЛІТИЧНА ПАРТІЯ “СЛУГА НАРОДУ”. Кандидат заклав у фонд 315 тисяч власних коштів. Допоміг йому фінансово Пукшин Олександр Ігорович, внісши у фонд кандидата 75 тисяч гривень, 20 з яких — помилково.
Читайте також: Не парламентські, так місцеві. Чому Вощанов буде балотуватись на місцевих виборах в Бахмуті (інтерв’ю)
Друковані матеріали передвиборної агітації Вощанов замовляв Центру трудової реабілітації інвалідів “Друкарський дім” і заплатив за це майже 30 тисяч гривень. Реклама у ЗМІ йому обійшлася:
Всього Вощанов витратив близько 370 тисяч гривень. Одна позначка в бюлетені “ЗА” коштувала для нього 21 гривню, 96 копійок.
Читайте також: