За майже 2 роки роботи Вільного радіо в Бахмуті журналісти редакції стикались з дуже різним ставленням до себе. Ми зрозуміли просту річ: деякі посадовці не розуміють, навіщо ми працюємо і як. Цей блог я хочу присвятити саме їм. І сподіваюсь, що так наша комунікація налагодиться, адже кожен буде розуміти іншого, а не бачити в ньому ворога.
- Навіщо потрібні журналісти? Ми працюємо для людей, як і ви. Наша спільна робота — забезпечувати комфортне життя в місті та надавати послуги, а наша послуга — це інформація. Ми розповідаємо своїй аудиторії, якщо десь є цікаві можливості для розвитку, якщо в лікарні вони не зможуть скористатись ліфтом і їм доведеться йти з поламаною ногою на четвертий поверх пішки, або якщо в якомусь садочку вже кілька років обіцяють, та не роблять ремонт. Тому що пересічному мешканцю важливо це знати.
- Чию сторону ми займаємо? Ми хочемо почути всі сторони. Саме тому ми телефонуємо чиновникам, приходимо до головних лікарів, завідувачок садочків, директорів шкіл, керівників комунальних підприємств і т.п. І приходимо з конкретними питаннями: чому? як так сталося? хто винен? коли вирішать проблему?
- “Чому вас раптом зацікавила саме наша тріщина в стіні?”. Якщо Ви представляєте будь-який комунальний заклад чи установу, куди щоденно може потрапити проста людина, то ви важливі для нас. І нас цікавлять ваші труднощі та перемоги. Якщо у вас все валиться, а люди працюють в жахливих умовах, або якщо ви десь виграли/знайшли/придбали круту нову техніку — рівноцінно важлива інформація, яку варто розповісти людям. Наші джерела фінансування вказані на сайті Вільного радіо, у нас немає власників, які б казали “що робити”. Ми просто хочемо бачити розвиток цього міста і питаємо вас про те, як ви виконуєте свою роботу. Бо ви виконуєте її за податки людей, а отже вони мають право знати.
- Відповідати на питання журналіста від вас вимагає закон. Ви маєте розуміти, що є статті про доступ до публічної інформації. Коли до вас приходять журналісти, або телефонують вам, — це усний запит на інформацію. Ми пришвидшуємо процес для підготовки матеріалу оперативно і хочемо по-людськи почути від вас пояснення. Але є й інша, довша процедура — паперова. Результат один — ви маєте надати інформацію. Питання лише в термінах і втраченому часі.
- Якщо ми ставимо питання, які вам не подобаються — це не проблема. Просто часто ви надто “в темі”, щоби простою мовою пояснити людям, що відбувається. А складну інформацію люди не читають. Це як з нинішньою інформацією для FB від управлінь — ви пишете так, що зрозуміло лише людям зі сфери, а не продавчині Марусі з умовної ятки №3. А їй теж важливо дізнатись про зміни в місті.
- “Дайте почитати ваш матеріал до публікації”. Ні. Ви маєте розуміти, що вам можна перевіряти матеріали журналіста тільки тоді, коли це реклама. А за рекламу платять, і вона розміщена з відповідними примітками. Ви мали можливість сказати все, щоб пояснити ситуацію? Ми просили вас розповісти ваше бачення питання? Якщо у матеріалі є ваш коментар — у нас є аудіозапис ваших слів. А це означає, що ви маєте відповідати за свої слова як посадова особа. А не “Я оце вам розповів, а мені потім прилетіло”. Механізм працює так: прийшов — побачив — написав. Якщо будь-яка людина бачить, що у комунальному закладі під час дощу зі стелі тече вода в тазик, то ваша проблема не в тому, що ми про це пишемо, а в тому, що це взагалі є.
- Ми вам не вороги. Ми хочемо, щоби про проблеми в місті знали не “для насолоди”, а тому, що так можна побачити, куди більше потрібно спрямувати кошти з бюджету, наприклад. Або ж залучити благодійників. Не варто нехтувати цим.
- Всюди є поганці. Але критика — це не вирок. Це лише вказівка на те, куди покращуватись. Пам’ятайте про це.
- “У мене виникає питання до вашої компетенції”. Ми не роздаємо посвідчення всім підряд і працевлаштовуємо також не всіх охочих. Це працевлаштування офіційне. І цю людину захищає 171 стаття Кримінального кодексу України, а також ряд інших.
- “Все є на сайті”. Ми знаємо, читали. Але телефонуємо, бо нам потрібен аудіозапис коментаря для ефіру. Ми ж не лише сайт, але й радіо. А ще, сайту не можна поставити уточнювальні запитання та попросити спростити інформацію, щоб вона була зрозуміла будь-кому з мешканців.
Читайте також: