Рішення надовго: чому містам вигідна пластикова розмітка

Діана Шароді
2020-01-27 16:34

image
Фото: Вільне радіо

В Бахмуті майже ніде немає розмітки.  Комунальні служби щороку працюють за однаковою схемою — наносять фарбу на яку вистачає грошей. А вистачає хіба на центральні вулиці раз на рік. Ми пошукали альтернативу. І виявилось, що вона є та дозволяє зекономити до 190 тисяч гривень. 

 

На 2020 рік на розмітку по всій Бахмутській ОТГ планують виділити 800 тис грн. Це на місто і 21 населений пункт навколо. Керівник “Бахмутського комбінату комунальних підприємств” каже — просили більше. 

Зазначимо, раніше ми робили репортажі про те, що у місті доводиться орієнтуватися лише за знаками.

Розмітка фарбою  зникає швидко

У середині травня 2019 року на вулицях почали наносити розмітку. 

Вул. Незалежності, Фото: Вільне радіо

 

В центрі міста її оновили повністю, а ось у віддалених районах намалювали лише “зебри”. І ті не скрізь.

Вул. Корсунського, Фото: Вільне радіо

 

Вже на початку вересня розмітка почала стрімко зникати. Однак відновлювати її не поспішали. 

“Грошей нема. На виділені 600 тис гривень вже придбали фарбу”, — говорив начальник управління розвитку житлово-комунального господарства Бахмутської міської ради Сергій Чорноіван.

Відповідно до тендерної документації на Prozorro, фарбу для нанесення розмітки закупили. Але витратили на це 199 тисяч 700 грн. Інші більш як 400 тисяч — оплата виконання робіт. 

“Фарба коштує дешевше, ніж робота. Працює не одна людина, а ціла бригада. Це водій, дорожні працівники — хтось на апараті, хтось готує територію. Мінімум 5-6 людей”, — пояснює  директор комунального підприємства “Бахмутський комбінат комунальних підприємств” Іван Войтенко.

На 2020 рік на дорожню розмітку в Бахмуті просили 900 тис грн. Але дали менше — і території збільшили. В Управлінні розвитку міського господарства та капітального будівництва Бахмутської міської ради кажуть: виділити більше грошей не можуть. 

“На жаль, дохідна частина залишає бажати іншого”, — каже заступник начальника управління Надія Трофимова.

Що дає пластик

Ми пошукали сучасні альтернативи фарбі. І наведемо приклад Житомира. В місті вже кілька років поспіль наносять пластикову розмітку. 

(фото: Житомир.Інфо)

Для довідки:
Пластикові матеріали, на відміну від фарби для розмітки, мають підвищену зносостійкість. Дорожня розмітка пластиком еластична, має опір до тепла і морозостійка. Таким чином, вона може прослужити від 3 до 7 років.

(фото: Волинь24)

Щоправда, наносити пластикову розмітку можна лише на рівну дорогу.

“Пластикову розмітку наносять там, де провели капітальний ремонт. У 2019 році такою була в нас повністю відремонтована вулиця”, — говорить головний спеціаліст управління транспорту і зв’язку Житомирської міської ради Микола Єрмаков.

Посадовець визнає — коштів на пластик  йде десь втричі більше.

“Нанесення на ту вулицю розмітки фарбою коштує 70 тис грн. Пластик обійшовся у 230 тис грн.”, — говорить Микола Єрмаков. 

Іван Войтенко стверджує, що Бахмут не може наносити таку розмітку. Питання і в грошах, і у відсутності відповідного обладнання. 

“Комбінат не готовий її використовувати. Пояснюю чому: в 2016 році був придбаний апарат Лайн Лазер, який наносить розмітку. Він не пристосований до того, аби наносити рідкий пластик. Для цього потрібні зовсім інші технології. Для цього треба купити нове обладнання, якого ми не маємо. Так, пластик, звісно, більш стійкий. Але також не вічний”, — каже Войтенко.

Іван Войтенко. Фото: Вільне радіо

Однак Микола Єрмаков з Житомира наголошує, що ніякого додаткового обладнання для цього вони не використовували. 

“Наймали підрядні організації. Такого обладнання на балансі комунального підприємства ми не маємо”, — пояснює він.

Каже, що раніше в Житомирі була типова проблема з розміткою. Вона дуже швидко стиралася, і доводилося постійно оновлювати. Однак місцева влада вирішила, що доречніше виділити більше коштів, якщо ефект буде більше тривалим. 

“Пластик раз нанесли — і він є. До того ж, його видно і взимку, це покращує безпеку. Звичайну розмітку треба наносити мінімум двічі на рік, але через брак коштів наносять переважно один раз на рік”, — говорить Микола Єрмаков. 

190 тисяч гривень економії

Ми вирішили порівняти вартість нанесення на прикладі однієї вулиці. Якщо нанесення розмітки звичайною фарбою коштує 70 тис грн, а оновлювати її треба щонайменше двічі на рік, то за три роки на її утримання піде 420 тис грн. В той час як розмітка пластиком вартуватиме бюджету 230 тис грн, і не буде потреби її щороку оновлювати. 

Тобто лише на одній дорозі за три роки бюджет економить 190 тис грн.

Нормативна база

Регулюють питання нанесення розмітки кілька документів — Правила Дорожнього руху і ДСТУ 2587-94. Розмітка дорожня, технічні вимоги. Основні пункти з ДСТУ «Розмітка дорожня»:

  • Основне призначення розмітки — забезпечення візуальної орієнтації учасників дорожнього руху. Розвитку має бути видно, як у світлий, так і в темний час доби.
  • Горизонтальна розмітка білого, червоного, помаранчевого (тимчасова) і синього кольорів повинна мати світловідбиваючий ефект.

Що робити, якщо ДТП сталася через відсутність розмітки?

Через відсутність розмітки чи дорожніх знаків трапляються аварії. Якщо ви впевнені, що причина саме в цьому, то свої права потрібно відстоювати. Простежте, аби у протоколі патрульного були відображені всі додаткові обставини:

  • якщо ви не побачили розмітки, тобто, якщо її немає, на цьому також потрібно акцентувати увагу (наприклад, дорожньої розмітки не помітив, тому що вона стерта; через сніг, бруд; відбулося накладення розміток різних типів та ін (вибрати потрібне);
  • якщо вас все ж притягнули до адміністративної відповідальності, підпишіть і заберіть копію протоколу і копію постанови;
  • робіть фото- та відеофіксацію з місця ДТП.

Саме такі кроки можуть допомогти притягнути до відповідальності комунальників, які не виконали своїх обов’язків. Це може вплинути на рішення у вашій справі.

В Реєстрі судових рішень є приклади успішних справ, де водій оскаржив постанову про притягнення його до адміністративної відповідальності за ДТП, яка сталася через відсутність розмітки. В одному з таких прикладів водій виїхав на зустрічну смугу. Позивач надав докази відсутності розмітки, тож суди першої та апеляційної інстанцій скасували постанову інспектора про правопорушення.

 

Читайте також:

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Поділитись публікацією

Ця публікація створена за підтримки Європейського Фонду за Демократію (EED). Зміст публікації не обов'язково відображає думку EED і є предметом виключної відповідальності авторів


Спонсор

Останні новини

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: