Їх школи отримають 300 тис грн на всіх на власні техно-проєкти. 2 жовтня з-поміж них український письменник Сергій Жадан оголосить найкращого.
Про це повідомляє портал Освіторія. Таку спецномінацію виділили цьогоріч у всеукраїнському конкурсі вчителів Global Teacher Prize Ukraine 2021 за підтримки технологічної компанії Deltahost.
Серед кращої 10-ки — троє вчителів з Маріуполя, всі решта — з різних громад, в тому числі — одна вчителька з Торецька.
«Ми отримали близько сотні історій неймовірних вчителів зі Сходу. Вони — герої, адже боротьба йде не лише на фронті. Вона йде в першу чергу за світогляд поколінь. І наше завдання — їм допомогти”, — каже партнер номінації та співзасновник компанії Deltahost Дмитро Земляний.
Ця компанія виділяє гроші призового фонду — по 30 тис грн для кожного вчителя з цієї десятки. Це може бути мультимедійна дошка або проєктор, ноутбук, камера тощо.
Український аналог премії почали вручати з 2014 року після підписання меморандуму з фондом Варкі. Найкращому вчителю з України дарують 250 тисяч гривень. Минулого року головний приз отримав учитель з Тернопільської області Василь Дяків.
Переможець отримає ще один подарунок – освітню подорож за кордон, до Фінляндії або Естонії. Поїздку запланували на наступну весну, триватиме вона близько тижня.
Тетяна Глебова – вчителька зарубіжної та української літератур, української мови, працює у Маріупольській ЗОШ № 15.
“Впровадження концепції «громадянства світу» у школі, на мою думку, потрібно розпочинати з маленьких, але дієво-практичних кроків, коли учні зможуть застосувати свої знання та вміння на практиці”.
Елла Даниліна – класна керівниця, вчителька мистецтв, технології та трудового навчання в ЗОШ № 13 Українська Селидівської міськради.
“Культурно-етнографічна частина формується через ознайомлення учнів з культурними надбаннями народів світу, зокрема, українського народу; формуються уявлення про зв’язок культури з життям та побутом людей, відбуваєть
ся знайомство учнів з різними видами творчості”.
Ірина Жукова – вчителька зарубіжної та української літератури, української мови у Темрюцькій ЗОШ Нікольської сільради.
“На своїх уроках багато уваги приділяю і нáскрізним змістовим лініям: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність».
Геннадій Іванченко викладає захист Вітчизни та фізкультуру у Маріупольській ЗОШ № 56
“У мене в Маріуполі є група пластунів. Дуже хотів би з ними разом помандрувати країнами Європи, показати їм світ, щоб вони відчули себе частиною світового співтовариства, зробити їх громадянами світу, щоб вони на власні очі побачили розмаїття нашого світу, його красу у всіх її проявах, зрозуміли, що він потужний і в той же час крихкий та беззахисний, що ми — єдина спільнота, хоча розділена кордонами і тимчасовими труднощами — перешкодами”.
Вчителька початкових класів ЗОШ № 8 Торецької ВЦА Олена Сєдакова:
“З батьками та учнями будую відносини на взаємній повазі та діалозі. Особливу увагу приділяю вихованню відповідальності як за свої вчинки, так і за розвиток і добробут своєї громади, держави”.
Наталя Сковородкіна викладає англійську у початковій школі та зарубіжну літературу в Білозерській ЗОШ № 18:
“Головне — виховувати дітей хорошими громадянами, які усвідомлюють власну роль і значення в житті суспільства, є патріотами, вміють діяти відповідно до власних переконань і цінностей. Це — толерантні, відповідальні особистості, які виявляють повагу до історії, культури, мов, традицій”
Вчителька початкових класів Маргарита Сорока навчає дітей Лисичанської ЗОШ № 5 на Луганщині:
“Концепція перш за все повинна ґрунтуватися на повазі та усвідомленні власних потреб. Дитина має із самого малечку розуміти і відчувати себе. Адже сприйняття інших та приналежності — це проєкція власного бачення й ставлення”
Людмила Ткаченко – вчителька української мови та літератури у Курахівському професійному ліцеї:
“Я розробила інтегрований урок «Виховання громадянина на матеріалах «Листів до сина В. О. Сухомлинського». Серед цілей уроку — виховна: виховувати почуття краси, духовності, патріотизму, бути справжнім громадянином своєї країни”.
Тамара Уманська викладає зарубіжну та українську літератури, українську мову у Кремінському ліцеї № 5 на Луганщині.
“Навколо стільки різноманітних людей з різними проблемами, що потрібно навчити дитину примирятися із цим, уміти жити в соціумі та навчатися цінувати себе та інших. На раді лідерів учнівської країни СХІД, яка діє по понеділках, коли ми узгоджуємо наші дії на тиждень, завжди знаходжу час для того, щоб похвалити інших за особистісні здобутки і щоб накреслити плани на майбутнє”.
Анастасія Ярова – вчителька англійської мови з Маріупольської ЗОШ № 51.
“Наша школа хоч і міська, але розташована майже на краю міста у приватному секторі (всього 3 км до кордону розмежування), і багато учнів належать до різних вразливих соціальних груп. Тому раніше навіть не було мови про впровадження технологій у класі, але завдяки участі у грантових проєктах та програмах на уроках кожен учень має свій смартфон для інтерактивного навчання. Починаючи вже з 1-го класу стало можливо впроваджувати STEM-підходи”.
Нагадаємо, до ТОП-50 кращих вчителів України у цьому конкурсі потрапив і викладач фізкультури бахмутської ЗОШ №5 Дмитро Дробітько. Інтерв’ю з ним читайте в матеріалі Про біг від війни та стрибки через козла. Інтерв’ю з вчителем-переселенцем, якого визнали одним із найкращих в Україні
Читайте також: