Підтримати
Зображення до посту Три зруйновані мости поблизу Святогірська планують відремонтувати у 2023, на проєкти витратили майже 10 млн
Фото: Telegram/Кирило Тимошенко

Донецька обласна служба автомобільних доріг та ДонОДА замовили проєкти капітальних ремонтів трьох мостів біля Святогірська, які зруйнували під час війни. Проєкти мають зробити за три місяці, а вже наступного року посадовці планують почати ремонти. На це витратили 9 млн 927 тис. 879 грн. Гроші дісталися трьом різним фірмам, кожна з яких фігурує у кримінальних справах. Підрядників підозрювали в розтраті бюджетних грошей у змові з посадовцями. 

 

За словами керівника ОП Кирила Тимошенка, наступної весни у Святогірську почнуть реконструювати міст через Сіверський Донець, який веде з міста до села Тетянівка та Святогірської Лаври. Цю переправу зруйнували літом цього року, нині там облаштували тимчасовий об’їзд.

У ДонОДА замовили проєкт реконструкції переправи за 2 мільйони 997 тисяч 821 гривню. За умовами тендеру, підрядник має розробити план робіт на переправі довжиною у 200 метрів до 31 березня 2023 року. А от приблизну вартість самої реконструкції в документах не вказали.

 

Три зруйновані мости поблизу Святогірська планують відремонтувати у 2023, на проєкти витратили майже 10 млн 1
Фото: Telegram/Кирило Тимошенко

 

Ще два проєкти реконструкцій мостів біля Святогірська, які зруйнували під час війни, замовила Донецька обласна служба автомобільних доріг. На це витратили близько 7 мільйонів гривень, а самі ремонти мають обійтися в 310 млн.

За документами тендерів, до 31 березня 2023 року підрядники мають розробити плани капітальних ремонтів. Замовляють: проєктування, розрахунок матеріалів, огляд локацій (аби визначити міцність дорожнього полотна та землі) та  схему тимчасової організації руху на час ремонту.

3 мільйони 114 тисяч 303 гривні заплатять за проєкт капремонту мосту довжиною близько 233 метри на під’їзді до Святогірська. Він знаходиться на трасі Т-05-21. Ймовірно, йдеться про міст через Сіверський Донець поблизу Богородичного. У березні цього року колишній міський голова Святогірська Володимир Бандура (якого підозрюють у співпраці з окупантами) заявляв, що цю переправу підірвали спеціально, в цілях безпеки.

Із усієї суми підрядник цьогоріч отримає 200 тисяч гривень, решту заплатять у 2023-му. Представники облавтодору зазначають, орієнтовна вартість самого ремонту складе близько 160 мільйонів гривень, але детально прорахувати це мають фахівці.

За проєкт капремонту другого мосту, що знаходиться на трасі Т-05-14 (Добропілля – Лиман) заплатять 3 млн 815 тис. 755 грн. З цієї суми цьогоріч підрядник отримає 700 тисяч гривень, решту наступного року. Ця переправа, довжиною у 331 метр, знаходиться неподалік парку “Святі гори”. Міст також зруйнували під час війни. Його капремонт, за планами облавтодору, має обійтися приблизно в 150 мільйонів.

Хто розробляє проєкти відновлення мостів до Святогірська

Проєкт реконструкції мосту, що поблизу Святогірської лаври, робитиме товариство “Модуль-експерт”. Ця київська фірма активно ремонтує дороги на Донеччині. У топі замовників — департамент розвитку базових галузей промисловості ДонОДА, від якого “Модуль-експерт” отримала 109 підрядів на понад 54 мільйони. На другому місці серед замовників — Донецький облавтодор.

За даними порталу YouControl, до 2018 року компанією “Модуль-експерт” керував Олексій Олександрович Гусаков. Він же нині керує Донецьким облавтодором, який замовляє послуги в цього підрядника.

Співпрацею ДонОДА та фірми “Модуль-експерт” цікавилися  правоохоронці. Так, у 2018 році ця компанія мала здійснювати авторський нагляд за ремонтом ділянки дороги Лиман-Зарічне-Новосадове. Як стверджують слідчі, головний підрядник не доробив ремонт до кінця, однак гроші отримав — бо керівництво “Модуль-експерт” все одно підписало акти виконаних робіт. Правоохоронці відкрили кримінальне провадження за фактом розтрати державних грошей за попередньою змовою групою осіб.

Проєкт ремонту ще одної переправи (за 3 млн 114 тис. 303 грн) дістався компанії “ВП Мост”. Фірма також зареєстрована на Київщині, однак майже всі підряди, які їй дістаються — від замовників у Донецькій області. Тільки від облавтодору Донеччини компанія отримала понад 429 мільйонів гривень.

Правоохоронці підозрювали керівництво фірми в привласненні бюджетних грошей у великих розмірах. Зокрема, за версією слідства, у 2015 році керівництво “ВП Мост” змовилося із посадовцями Костянтинівського управління комунального господарства аби вкрасти близько 395 тис. грн. Начебто, під час ремонту шляхопроводу по вул.Білоусова-Ємельянова у Костянтинівці вони вносили до актів виконаних робіт матеріали, які не використовували, та завищували їхню вартість.

Проєктом ремонту іншого мосту (за 3 млн 815 тис. 755 грн) займатиметься підрядник зареєстрований у Дніпрі “Технотранспроект”. Фірма співпрацює зі службами автодоріг по всій країні, однак найбільше грошей — понад 8,5 млн — підряднику дісталося саме від Донецького облавтодору.

“Технотранспроект” фігурує в кількох кримінальних провадженнях, які стосуються розтрати бюджетних коштів. Так, керівництво компанії протягом 2013-2014 років уклало ряд договорів із “Придніпровською залізницею” на розробку проєктно-кошторисної документації на модернізацію колій, капітальні ремонти залізничних мостів та тунелів. За версією слідства, гроші, що фірма отримала від держпідприємства, керівництво вивело на рахунки фіктивних компаній. Також, зазначають правоохоронці, за місцем офіційної реєстрації ця фірма не працює.

У ще одній кримінальній справі йдеться про те, що начебто на рахунки фірми “Технотранспроект” перераховували гроші, які інший підрядник у змові з посадовцями вкрав з бюджету одного з держпідприємств.

Наразі невідомо, чим завершилося слідство в усіх цих випадках. Останні судові рішення щодо цих фірм, які є у відкритому доступі, опубліковані кілька років тому.

Нагадаємо, для жителів Бахмута закупили паливні брикети на майже 19 млн. Розповідаємо, хто отримав підряд.

Читайте також:


Завантажити ще...