В ногу з часом: В Бахмуті один з перевізників встановив термінали для оплати проїзду карткою
У 5 автобусах на маршруті №371(колиш. №10) Опитне — Дитяча лікарня сплатити за проїзд зараз можна без готівки. Вартість не змінюється, комісії від банку немає, а оплата проходить швидко.
Автобуси облаштували POS-терміналами Приватбанку. Завдяки терміналу, тепер не потрібно готувати водію готівку та чекати решту. Термінал приймає карти MasterCard, Visa та безконтактні платежі PayPass.
Журналісти Вільного радіо протестували безготівковий проїзд, та проаналізували ситуацію. Чи стало зручніше з ними, чи є в них майбутнє, та чи потрібні вони взагалі?
Наразі процесс проходження процедури оплати за проїзд займає близько 5 секунд. На вході в автобус розташований термінал самообслуговування. Пасажиру потрібно провести картою та та зачекати близько 3 секунд, доки на екрані терміналу не з’явиться смайлик: “посмішка” означає, що транзакція схвалена, а “скривлений” – помилку. Другий варіант видає, якщо на карті бракує коштів, у випадку заблокованого рахунку або в разі помилки серверу.
За даними перевізної компанії, карткою сплачують до 24 разів в день. Принаймні поки що.
Думки пасажирів різняться: деякі не довіряють терміналам, а інші – вважають, що це послуга, у якої є велике майбутнє, і хотіли б бачити їх на всіх маршрутах.
“Я вважаю, що це вже не віяння, а вимога часу. Все більше людей користуються платіжними картками, і це прискорює швидкість обслуговування пасажирів. Також, завдяки терміналам, підприємці опрозорюють свої доходи. Люди бачать, що перевізники платять податки та не веде чорну бухгалтерію”, — розповідає Вільному радіо перевізник маршруту №371, керівник ТОВ “Монополіст Логістик”Дмитро Кононець.
Проїзд в автобусах з терміналами коштує стільки ж, як і в звичайних – 8 гривень. Комісію за сплату проїзду банк не знімає. Всі термінали ще працюють в тестовому режимі, їх остаточно перевіряють і налаштовують.
До того ж, не вистачає термінала в ще одному автобусі на маршруті. Він вже є в планах. Однак кожен коштує близько 6 тисяч гривень, тож перевізник купує їх поступово. Ще 300 гривень в місяць потрібно на обслуговування кожного терміналу. До того ж, банку йдуть 5% від кожної безготівкової оплати за проїзд.
Кононець зазначає, термінали окуповуються повільно, але це інвестиція, яка пізніше принесе прибуток.
Зазначимо, безготівкова оплата в громадському транспорті зараз в Україні майже не розвинена. Наприклад, така є в громадському транспорті Тернополя.
Цей матеріал опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключною відповідальністю його авторів.