Дошкільна освіта. Фото: Вільне радіо
Реформа дошкільної освіти. Ілюстративне фото: Вільне радіо

Народні депутати в другому читанні ухвалили законопроєкт, який має на меті реформувати дошкільну освіту в Україні. Як зазначають посадовці, ініціатива спрямована на покращення навчання наймолодших з урахуванням їх індивідуальних особливостей, потреб, інтересів та здібностей.

 

Про ухвалу законопроєкту №8033 повідомила народна депутатка Ірина Геращенко. Ініціативу підтримали 299 нардепів з усіх фракцій.

Як зазначається у в пояснювальній записці, законопроєкт спрямований на удосконалення законодавства у сфері дошкільної освіти.

Зокрема законопроєкт передбачає:

  • нові засади державної політики у сфері дошкільної освіти;
  • розширення можливостей та гарантій для здобуття дошкільної освіти усіх дітей з урахуванням потреб та здібностей (дітей з особливими освітніми потребами, дітей ВПО);
  • запровадження реальної дерегуляції та демократизації в системі освіти;
  • нові підходи до трудових відносин в закладах дошкільної освіти та нові гарантії для педагогічних працівників;
  • формування системи економічних гарантій розвитку закладів дошкільної освіти;
  • врахування потенціалу приватної освіти;
  • створення мотивації для інвестування в освіту;
  • розвиток безпечного освітнього середовища, зокрема забезпечення цивільного захисту.

Документом пропонується чітко визначити форми здобуття дошкільної освіти, форми дитячих садочків, педагогічну підтримку батьків та ще низку змін. Закон має забезпечити справедливу черговість зарахування дітей до закладів освіти, зміняться й умови роботи педпрацівників.

“Також ми пропонуємо створити центри педагогічної та психологічної підтримки та допомоги батькам, як мінімум один у кожній територіальній громаді. Це допоможе їм отримати інформацію про освітні програми, навчально-методичне та інформаційне забезпечення”, – раніше розповідав ініціатор законопроєкту Володимир Воронов.

Окрім цього, депутат зазначав про різні форми здобуття дошкільної освіти: дистанційна, педагогічний патронаж (педагоги навчають дітей у домашніх умовах) та мережева, коли дитина навчається у різних дитсадочках одночасно.

Проблеми з законопроєктом №8033

Втім, як зазначала освітня експертка Марина Столяр, законопроєкт відкриває садочкам право надавати медичні послуги без отримання відповідної ліцензії. Зміни вносять і у відповідний Закон України “Про охорону здоров’я”

Відповідальність за організацію “неліцензованого” медичного обслуговування несе директор закладу освіти. Тому така норма створює загрозу надання неякісних медичних послуг. 

Також за законопроєктом №8033 громади зобов’язані створити центри підтримки батьків — або ж покласти таку функцію на заклад освіти. При цьому проєкт закону не зобов’язує органи місцевого самоврядування оплачувати таку роботу – тільки залишає за ними таке право.

“Отже, на практиці ми можемо отримати додаткове неоплачуване навантаження на вихователя у вигляді обов’язку консультувати батьків дітей, які не здобувають освіту в садку”, — зазначає Марина Столяр.

Крім того, ініціатива може загрожувати прозорому приватному сектору дошкільної освіти та чіткості законодавчого регулювання.

Для довідки:
Відповідно до норм закону, законопроєкт ще не став чинним законом. Його мають передати на підпис до голови Верховної Ради, а згодом — до президента. Верховний головнокомандувач може накласти вето на такі зміни.

Нагадаємо, народні депутати ухвалили у другому читанні законопроєкт про застосування англійської мови в Україні. Він передбачає офіційне закріплення статусу англійської як однієї з мов міжнародного спілкування.


Завантажити ще...