8,7 млн на проєкти ремонтів: на Донеччині повернулись до планів реконструкцій доріг, які перенесли через війну
У квітні 2023 у департаменті Донецької обладміністрації замовили проєкти ремонтів доріг у різних частинах області. Деякі з них вже починали реконструювати напередодні повномасштабного вторгнення, однак так і не доробили через війну. Кілька інших шляхопроводів ремонтували за програмою “Великого будівництва” раніше. Плани робіт обійшлися бюджету області в близько 8,7 млн грн. Частину з цих коштів отримали підрядники, які фігурують у кримінальних справах. А одна з фірм пов’язана з керівником облавтодору.
Про це журналісти Вільного радіо дізналися з закупівель на порталі Prozorro.
Поновити ремонтні роботи планують на двох ділянках протяжністю близько 12 кілометрів на автодорозі Софіївка-Дружківка. Відремонтувати цей шлях хотіли ще 2021-го, а на початку 2022-го обрали підрядника. Однак до робіт не заступили через повномасштабну війну.
Торік реконструкцію цих ділянок оцінювали у майже 110 млн грн. Зараз заплатили 475 тисяч гривень за коригування минулого проєкту капремонту. Скільки вартуватимуть самі роботи поки невідомо.
На цій же дорозі планують відремонтувати й два мости — один протяжністю 18,5 метрів, інший 12 метрів. Їх також хотіли оновити ще торік, при чому тендер на ремонт одної з переправ оголосили 1 березня 2022, тобто після початку відкритої війни.
Тоді за ремонти мостів були готові заплатити близько 38 млн грн з бюджету області. Втім, роботи все ж не стали проводити через війну. Нині за коригування старих проєктів реконструкцій обох переправ віддадуть близько 170 тисяч грн. Нову вартість робіт оголосять пізніше.
Ремонтувати планують й 12-метровий залізобетонний міст на дорозі Лиман-Лозове. За розробку проєкту реконструкції заплатили 1 215 233 гривень. Цю трасу вже реконструювали у 2019-му, однак роботи проводили на іншій її ділянці.
2 868 525 грн вартуватиме проєкт реконструкції 14,75 км автодороги Криворіжжя-Костянтинівка, у Покровсьому районі Донеччини. Деякі інші ділянки цього шляху вже ремонтували у 2020-му, у рамках “Великого будівництва”.
Відремонтують й 2.9 км автошляху М-04 (Знам’янка—Луганськ—Ізварине) неподалік села Гришине, що у Покровському районі. Проєкт обійдеться у 1 210 481 грн.
Також замовили проєкт капітального ремонту 18 кілометрів траси Добропілля-Кам’янка, за 2 735 446 грн.
Деякі підряди вкотре дісталися фірмі пов’язаній з керівником облавтодору
Всі ці проєкти робіт мають бути готові цьогоріч. Підрядників, які займуться документами по автодорозі Софіївка-Дружківка вже знайшли.
Коригуватиме проєкти капремонтів дороги київська фірма “Модуль-експерт”. Ми вже розповідали про це підприємство. Від департаменту розвитку базових галузей промисловості ДонОДА, який і замовляє ці ремонти, підрядник вже отримав майже 55 мільйонів гривень.
До 2018 року компанією “Модуль-експерт” керував Олексій Олександрович Гусаков. Він нині керує Донецьким облавтодором.
Також компанія фігурує у кримінальній справі. Як стверджують слідчі, 2018-го у фірми замовили авторський нагляд за ремонтом дороги Лиман-Зарічне-Новосадове. Нібито головний підрядник не доробив ремонт до кінця, однак гроші отримав — керівництво “Модуль-експерт” все одно підписало акти виконаних робіт.
Проєктами мостів на дорозі Софіївка-Дружківка займеться ще одне вже відоме нам підприємство — “ВП Мост”. Ця компанія також регулярно отримує бюджетні підряди на Донеччині та фігурує у щонайменше одній кримінальній справі.
Зокрема, за версією слідства, у 2015 році керівництво “ВП Мост” змовилося із посадовцями Костянтинівського управління комунального господарства аби вкрасти близько 395 тисяч грн. Начебто, під час ремонту шляхопроводу по вул.Білоусова-Ємельянова у Костянтинівці вони вносили до актів виконаних робіт матеріали, які не використовували, та завищували їхню вартість.
Нагадаємо, у Мирнограді цьогоріч почнуть будувати нове кладовище, яке планували зробити раніше. Зараз коригують старий проєкт будівництва, який замовляли два роки тому. Ми розповідали, чому так сталося.
Цей матеріал опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключною відповідальністю його авторів.