Підтримати
як працює електронний кабінет військовозобов'язаного
Військовозобов’язані можуть оновити дані онлайн через мобільний застосунок “Резерв+”. Ілюстративне фото: LinkedIn

Електронний кабінет військовозобов’язаного, призовника та резервіста запустили в Україні з 18 травня. Він працює у форматі мобільного застосунку. Нововведення насамперед покликане спростити подачу відомостей про себе до ТЦК та СП. Тепер зробити це можна онлайн у кілька кліків. Пояснюємо детальніше, як зареєструвати електронний кабінет і оновити дані через застосунок “Резерв+”. 

Що таке е-кабінет призовника і для чого він потрібен 

Електронний кабінет військовозобов’язаного, призовника та резервіста — це відокремлений персональний веб-сервіс. Він представлений у вигляді мобільного застосунку під назвою “Резерв+” від Міністерства оборони України. 

Нововведення має цифровізувати військовий облік громадян в Україні. Тепер оновити свої дані для територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (далі — ТЦК та СП) українці зможуть і через мобільний застосунок “Резерв+”. 

Для довідки:
З 18 травня 2024 року в Україні набув чинності закон про мобілізацію. Документом, зокрема, перебачено, що всі військовозобов’язані чоловіки від 18 до 60 років повинні уточнити свої особисті дані. Тим, хто цього не зробив, загрожуватиме штраф.

Чим новий застосунок “Резерв+” відрізняється від бази “Оберіг” 

До появи мобільного застосунку “Резерв+” в Україні працювала (та продовжує працювати) електронна база призовників, військовозобов’язаних і резервістів під назвою “Оберіг”. 

Але е-кабінет — це не те ж, що електронна база. “Оберіг” автоматично наповнюється даними з державних реєстрів і тими, що збирають працівники ТЦК та СП. Зокрема, Державний реєстр Оберіг наповнюють інформацією з Державної податкової служби, Державної реєстрації актів цивільного стану, Державної судової адміністрації, Державної прикордонної служби, Міністерства освіти та науки, Державної міграційної служби тощо.

На платформі Оберіг особистий кабінет доступний лише кваліфікованим операторам.

Які дані про військовозобов’язаного будуть в електронному кабінеті

З 18 червня у застосунку “Резерв+” є можливість сформувати витяг своїх даних. До електронного кабінету вони підтягуватимуться з бази “Оберіг”. 

До чи після того, як людина оновить інформацію про себе, електронний кабінет призовника міститиме, зокрема, такі персональні дані: 

  • ПІБ, дата народження, стать;
  • серія та номер паспорта;
  • індивідуальний податковий номер;
  • місце проживання;
  • сімейний стан;
  • освіта;
  • місце роботи;
  • вид військового обліку/дата виключення;
  • категорія обліку;
  • номер у системі “Оберіг”;
  • ТЦК, у якому людина стоїть на обліку;
  • розшук або відсутність у розшуку. 

Також в е-кабінеті відображатиметься й така інформація (за наявності): 

  • відстрочка/бронювання/дата закінчення;
  • постанова військово-лікарської комісії;
  • військове звання;
  • військово-облікова спеціальність та інші дані. 
як оновити дані через Резерв+
Які дані відображатимуться в е-кабінеті військовозобов’язаного, призовника та резервіста. Ілюстративне фото: Вільне радіо

 

Наразі автоматично дані про стан здоров’я в електронний кабінет резервіста не підтягуватимуться. Це пов’язано з тим, що “Оберіг” не має доступу до даних Міністерства охорони здоров’я. 

Чи обов’язково реєструвати електронний кабінет

Реєстрація електронного кабінету добровільна. Оновити персональні дані можна також під час особистого візиту в одну з таких установ: 

  • Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП);
  • ТЦК та СП. 

Зареєструвати е-кабінет можна не лише в Україні, а й за кордоном. Зауважимо, що військовозобов’язаним українцям, які перебувають в інших країнах, не надаватимуть там консульські послуги, якщо вони не матимуть військово-облікових документів і не оновлять свої військово-облікові дані.

Мобільний застосунок “Резерв+” можна завантажити з офіційних маркетів Google Play та App Store

чи видають повістки через електронний кабінет
Мобільний застосунок “Резерв+”. Фото: Міноборони

Як оновити дані через електронний кабінет (застосунок “Резерв+”) 

За допомогою електронного кабінету в сервісі “Резерв+” можна оновити облікові дані та переглянути ті, які вже є про вас у базі “Оберіг”. 

Як повідомили в Міноборони, наразі українців зобов’язали уточнити адресу поточного проживання, номер телефону та e-mail (за наявності). 

Після встановлення мобільного застосунку потрібно дотриматися декількох кроків: 

  • авторизуватися через BankID;
  • підтвердити або заповнити необхідні поля: номер телефону, електронна пошта та адреса проживання;
  • задати пароль та налаштувати вхід за біометричними даними. 

На основі ваших даних у “Резерві+” генеруватиметься QR-код. Відсканувавши його, представники влади зможуть миттєво отримати інформацію про ваш статус як військовозобовʼязаного, призовника або резервіста.

Згодом до застосунку планують додати й нові опції. 

Як оновити дані в електронному кабінеті військовозобов’язаного. Відеопояснення від Міноборони України

Якщо ви помітили в е-кабінеті неправильну інформацію, зверніться до служби підтримки застосунку “Резерв+”:

Там вам пояснять, як це виправити. У деяких випадках знадобиться візит до ТЦК або ж до установи, яка є власником відповідних даних. Наприклад, якщо вказано неправильну інформацію про шлюб або дітей, вас направлять до органів реєстрації актів цивільного стану.

Чи замінить електронний кабінет похід до ТЦК?

Електронний кабінет має спростити процедуру уточнення особистих даних українців. Тож новий сервіс здатен замінити лише цю частину можливого візиту до ТЦК та СП. 

Водночас, якщо територіальному центру комплектування знадобиться більше даних, то з вами можуть зв’язатися за номером телефону або ж викликати повісткою. 

Наразі не планують автоматично надавати всім направлення на проходження військово-лікарської комісії (ВЛК). Таке рішення ТЦК ухвалюватиме індивідуально. 

“Територіальні центри для тих громадян, які матимуть необхідність, обов’язок пройти ВЛК, дистанційно, у звичному режимі надішлють їм повістку або через електронний кабінет викличуть на певний час, коли їм необхідно буде пройти саме військово-лікарську комісію”, — пояснив член комітету Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки Федір Вениславський. 

Чи будуть видавати повістки через електронний кабінет військовозобов’язаного? 

За словами заступниці міністра оборони України Катерини Черногоренко, електронний кабінет необхідний виключно для оновлення даних. 

Водночас посадовиця зауважила, що в законі “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів” немає норм про вручення повісток.

“За законом, який було прийнято та підписано, жодного положення щодо електронного вручення повісток зараз немає”, — зазначала Катерина Черногоренко в ефірі телемарафону.

Раніше ми розповідали, як оформити статус і пільги учасника бойових дій


Завантажити ще...