Електронний кабінет військовозобов’язаного, призовника та резервіста запустили в Україні з 18 травня. Він працює у форматі мобільного застосунку. Нововведення насамперед покликане спростити подачу відомостей про себе до ТЦК та СП. Тепер зробити це можна онлайн у кілька кліків. Пояснюємо детальніше, як зареєструвати електронний кабінет і оновити дані через застосунок “Резерв+”.
Електронний кабінет військовозобов’язаного, призовника та резервіста — це відокремлений персональний веб-сервіс. Він представлений у вигляді мобільного застосунку під назвою “Резерв+” від Міністерства оборони України.
Нововведення має цифровізувати військовий облік громадян в Україні. Тепер оновити свої дані для територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (далі — ТЦК та СП) українці зможуть і через мобільний застосунок “Резерв+”.
До появи мобільного застосунку “Резерв+” в Україні працювала (та продовжує працювати) електронна база призовників, військовозобов’язаних і резервістів під назвою “Оберіг”.
Але е-кабінет — це не те ж, що електронна база. “Оберіг” автоматично наповнюється даними з державних реєстрів і тими, що збирають працівники ТЦК та СП. Зокрема, Державний реєстр Оберіг наповнюють інформацією з Державної податкової служби, Державної реєстрації актів цивільного стану, Державної судової адміністрації, Державної прикордонної служби, Міністерства освіти та науки, Державної міграційної служби тощо.
На платформі Оберіг особистий кабінет доступний лише кваліфікованим операторам.
З 18 червня у застосунку “Резерв+” є можливість сформувати витяг своїх даних. До електронного кабінету вони підтягуватимуться з бази “Оберіг”.
До чи після того, як людина оновить інформацію про себе, електронний кабінет призовника міститиме, зокрема, такі персональні дані:
Також в е-кабінеті відображатиметься й така інформація (за наявності):
Наразі автоматично дані про стан здоров’я в електронний кабінет резервіста не підтягуватимуться. Це пов’язано з тим, що “Оберіг” не має доступу до даних Міністерства охорони здоров’я.
Реєстрація електронного кабінету добровільна. Оновити персональні дані можна також під час особистого візиту в одну з таких установ:
Зареєструвати е-кабінет можна не лише в Україні, а й за кордоном. Зауважимо, що військовозобов’язаним українцям, які перебувають в інших країнах, не надаватимуть там консульські послуги, якщо вони не матимуть військово-облікових документів і не оновлять свої військово-облікові дані.
Мобільний застосунок “Резерв+” можна завантажити з офіційних маркетів Google Play та App Store.
За допомогою електронного кабінету в сервісі “Резерв+” можна оновити облікові дані та переглянути ті, які вже є про вас у базі “Оберіг”.
Як повідомили в Міноборони, наразі українців зобов’язали уточнити адресу поточного проживання, номер телефону та e-mail (за наявності).
Після встановлення мобільного застосунку потрібно дотриматися декількох кроків:
На основі ваших даних у “Резерві+” генеруватиметься QR-код. Відсканувавши його, представники влади зможуть миттєво отримати інформацію про ваш статус як військовозобовʼязаного, призовника або резервіста.
Згодом до застосунку планують додати й нові опції.
Як оновити дані в електронному кабінеті військовозобов’язаного. Відеопояснення від Міноборони України
Якщо ви помітили в е-кабінеті неправильну інформацію, зверніться до служби підтримки застосунку “Резерв+”:
Там вам пояснять, як це виправити. У деяких випадках знадобиться візит до ТЦК або ж до установи, яка є власником відповідних даних. Наприклад, якщо вказано неправильну інформацію про шлюб або дітей, вас направлять до органів реєстрації актів цивільного стану.
Електронний кабінет має спростити процедуру уточнення особистих даних українців. Тож новий сервіс здатен замінити лише цю частину можливого візиту до ТЦК та СП.
Водночас, якщо територіальному центру комплектування знадобиться більше даних, то з вами можуть зв’язатися за номером телефону або ж викликати повісткою.
Наразі не планують автоматично надавати всім направлення на проходження військово-лікарської комісії (ВЛК). Таке рішення ТЦК ухвалюватиме індивідуально.
“Територіальні центри для тих громадян, які матимуть необхідність, обов’язок пройти ВЛК, дистанційно, у звичному режимі надішлють їм повістку або через електронний кабінет викличуть на певний час, коли їм необхідно буде пройти саме військово-лікарську комісію”, — пояснив член комітету Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки Федір Вениславський.
За словами заступниці міністра оборони України Катерини Черногоренко, електронний кабінет необхідний виключно для оновлення даних.
Водночас посадовиця зауважила, що в законі “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів” немає норм про вручення повісток.
“За законом, який було прийнято та підписано, жодного положення щодо електронного вручення повісток зараз немає”, — зазначала Катерина Черногоренко в ефірі телемарафону.
Раніше ми розповідали, як оформити статус і пільги учасника бойових дій.