З 21 жовтня скористатися міжобласним транспортом в Україні можуть лише ті, хто має документ про щеплення або негативний тест на COVID-19. Як нові обмеження вдарили по перевізниках та що кажуть учасники транспортного сполучення — дізнавались наші журналісти.
На бахмутському автовокзалі — малолюдно. Автобусів тут менше, ніж зазвичай у ранкові години. А міжобласні рейси, здається, тепер взагалі пустують, бо через “червону” зону людям доводиться або вакцинуватися проти коронавірусу та мати відповідний сертифікат, або платити за тести.
Один із тих, кого нові правила застали зненацька — 55-річний Віталій. Чоловік збирався до доньки в Харків, але щеплення не зробив. Тож за поїздку довелося заплатити втричі більше, ніж планувалося.
“От як ми вийшли на вокзалі — 400 гривень тест і 232 гривні квиток. Краще, звісно, тим, у кого щеплення зроблені. Ну, хоча б одне щеплення. У нас тут ще хороший блокпост з Костянтинівки, прям зарплату відпрацьовують. Чомусь тут не кордон, а їм потрібно, щоб ПЛР-тест був”, — каже Віталій.
Втім, раптовими складнощами обурюються не лише пасажири. Проблеми через низький рівень вакцинації населення мають і перевізники. Адже стабільність рейсів напряму залежить від кількості проданих квитків.
“Самі подивіться: 3 людини сидить лише”, — ледь стримує емоції водій міжобласного рейсу “Бахмут-Попасна”.
Та додає: самі водії наявність тестів не контролюють.
“Я не перевіряю. Це роблять усі ці перевіряючі органи. Коли пасажири сідають, перед відправкою перевіряють, тури приїздять — теж перевіряють. І по дорозі, на блокпосту теж перевіряють”, — каже водій.
Зазначимо, 25 жовтня Кабмін зняв відповідальність з автоперевізників за пасажирів без COVID-документів. Такі зміни внесли до відповідної “карантинної” постанови щодо міжобласних перевезень. Якщо порушника ловлять — йому загрожує від 17 тисяч до 34 тисяч гривень штрафу. Проте деякі автовокзали, зокрема у Попасній, вважають за краще заздалегідь особисто перевіряти документи у пасажирів.
У Бахмуті ж працівники місцевого вокзалу документів не просять. Кажуть, і без цього вистачає проблем.
“Пасажирів справді стало вдвічі менше. Було 400 плюс-мінус 50 людей, а зараз — 250 на день, з 5-ї ранку до 7-ї вечора. Я ж так розумію, перевізник дивиться, дзвонить на автовокзал диспетчеру — в Костянтинівці немає, в Бахмуті немає, у Слов’янську немає (пасажирів, — ред.). І нащо йому порожній автобус відправляти на Харків? Запоріжжя зрив, Сєвєродонецьк — зрив, Бердянськ та Кривий Ріг — зрив”, — розповідає Вільному радіо радник очільника Бахмутського автовокзалу Тимофій Волчков.
Через скасовані рейси люди йдуть до нелегальних перевізників, додає представник автовокзалу. Так громадський транспорт втрачає клієнтів ще з минулого локдауну, коли міжобласне сполучення перекрили без будь-якої альтернативи.
Нагадаємо, нові правила міжобласних перевезень діють з 21 жовтня. Пасажирам треба мати з собою сертифікат вакцинації проти коронавірусу, довідку про нещодавно перенесену хворобу або ж негативний результат тесту, який зробили в останні 72 години до подорожі. У Донецькій області поки що зберігаються обмеження “червоного” рівня.
Читайте також: