Наука подобатись людям. Для кого у Слов’янську працює гурток іміджології та чим він корисний


image
Фото з відкритих джерел

У слов’янському палаці дитячої та юнацької творчості дітей вчать мистецтва самопрезентації. Гурток веде кандидатка педагогічних наук Тетяна Соколенко. Вона викладає за методикою, яку розробила сама. Ми дізналися у педагогині, у чому сенс іміджології та чому ця наука важлива для дітей.

 

Про що іміджологія

Іміджологія – це дисципліна людинознавчого жанру. Вона поєднує в собі з десяток гуманітарних, мистецтвознавчих та природознавчих дисциплін. Це фізіогноміка, невербаліка, кінесика, риторика, колористика, етикет тощо.

“Я кажу гуртківцям, що іміджологія – це наука і мистецтво подобатись людям. Якщо уточнити, то це наука про технологію особистої привабливості або мистецтво впливати особистим враженням на інших людей. На уроках ми розмовляємо про зовнішній імідж людини, про манери, зовнішню та внутрішню культуру”, – розповідає Тетяна Соколенко.

У Слов'янську є гурток іміджології для дітей

Викладати іміджологію педагогиня почала у 2016 році. Курс триває 2 роки – за цей час учні оволодівають навичкою правильно використовувати свої переваги під час знайомства і спілкування.

“Кожен із нас має свій зовнішній вигляд. До нього відноситься, наприклад, габітарний імідж: є маленькі, є високі, є худенькі, є пухкенькі. У кожного свій колір волосся, обличчя, свої манери поведінки. Самопрезентація – це вміння користуватися цим так, щоб ти справив позитивне враження на людину. Тільки тоді ти знайдеш відгук у її серці”, – каже викладачка гуртка іміджології.

“По одежі стрічають, а по уму випроводжають”

За словами Тетяни Соколенко, людині достатньо пари секунд, аби сформувати враження про того, хто перед нею стоїть. На рівні підсвідомості людина починає відчувати симпатію або антипатію. Тому під час знайомства треба з самого початку піклуватися про свій імідж: охайність, позу, вираз обличчя.

Але лише про себе думати не варто. Треба також враховувати особистість співрозмовника, наприклад, його вік.

“У кожної людини в залежності від її особистісних характеристик є свої цінності. Погодьтеся, що у людини 60-70 років та людини 15 років цінності відрізняються. Тому якщо ти розмовляєш із бабусею, то маєш презентувати себе по-одному, а якщо з однолітками – то зовсім інакше”, – говорить Тетяна Соколенко.

Крім того, самопрезентація залежить від ситуації спілкування. Так, під час співбесіди людина поводиться стриманіше, ніж у колі друзів.

У Слов'янську з 2016 року працює дитячий гурток іміджології

Грамотно подавати себе у будь-яких умовах вчать на гуртку іміджології. Але коротко сенс науки передадуть кілька порад від його керівниці:

  1. Мати відповідний зовнішній імідж;
  2. Вміти подати свої зовнішні та внутрішні позитивні характеристики;
  3. Бути толерантним у спілкуванні і вміти правильно себе поводити.

Як проходять уроки іміджології

В основі будь-якої науки лежить теорія. Тому заняття з іміджології – це не лише вправи, а й лекції. Але практики все ж більше. Наприклад, на уроках діти вчаться “читати” співбесідника по обличчю або позах.

“Інколи я заходжу в аудиторію і кажу: “Зараз гляну, в кого з вас який характер”. Дивлюся, хто сидить, розвалившись, хто підпирає підборіддя, хтось – на краєчку стільця. Ці характеристики допомагають пізнати людину краще”, – стверджує керівниця гуртку іміджології.

У Слов'янську дітей вчать правильно презентувати себе

Наука отримувати інформацію про людину без слів називається кінесикою. Гуртківці відпрацьовують це вміння за допомогою різноманітних вправ. Одна з них – розіграти сценку, не використовуючи вербального спілкування. Поки одні намагаються передати слова мовою тіла, інші відгадують.

Також на уроках вихованці гуртка вчаться приміряти на себе різні ролі. Так вони засвоюють моделі поведінки в різних ситуаціях та вчаться персонального іміджу.

“Я роздаю дітям завдання: ти сьогодні актор, ти вчитель, ти агроном, ти зоотехнік. І вони мають дібрати такий образ, щоб інші зрозуміли, хто перед ними стоїть”, – каже педагогиня.

Достатню увагу на заняттях приділяють і вмінню одягатися. Тут у пригоді стає колористика.

“Люди поділяються за порами року: людина-осінь, людина-зима, людина-весна й людина-літо. На приналежність до певного типу впливає колір шкіри, волосся та очей. Відповідно, людині-весні пасуватимуть одні кольори, а людині-зимі – інші. Спочатку ми вивчаємо теорію цієї дисципліни, а потім на практиці допомагаємо кожному учню дібрати кольорову гаму, в якій він відчуватиме себе найбільш комфортно”, – роз’яснює Тетяна Соколенко.

У Слов'янську дітей навчають грамотно триматися у суспільстві

Чому іміджологія важлива для дітей

Педагогиня наголошує, що ця наука корисна для людей будь-якого віку, адже кожен хоче бути успішним. Але для підлітків 14-16 років – саме такі відвідують гурток іміджології – ці знання потрібні найбільше. Діти старшого шкільного віку мають навчитися відчувати свої сильні сторони, аби вдало презентувати себе у дорослому житті.

У гуртку займаються 2 групи дітей, кожна з яких налічує 15 учнів. Заняття проходять 3 рази на тиждень, а один урок триває 2 години.

Навчитися самопрезентації можна безкоштовно. Уроки проходять у Донецькому обласному палаці дитячої та юнацької творчості за адресою: м. Слов’янськ, вул. Центральна, 41. Наразі групи укомплектовані, але охочих прийматимуть.

Читайте також:

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Читайте нас в Telegram DONрегіон
Підписуйтесь на наш Instagram Вільне радіо

Якщо Ви дочитали цей матеріал до кінця, сподіваємось, він був корисним для Вас

Ми дуже цінуємо те, що Ви з нами!

Запрошуємо Вас стати патроном Вільного радіо та підтримати нашу редакцію.

Якісна незалежна журналістика потребує багато зусиль та ресурсів, і саме Ви можете допомогти нам робити це чесно і кожного дня!

Щомісячна підтримка
Допомогти одноразово
Поділитись публікацією

Ця публікація створена за підтримки Європейського Фонду за Демократію (EED). Зміст публікації не обов'язково відображає думку EED і є предметом виключної відповідальності авторів


Спонсор

Останні новини

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: