В Бахмуті пустили на маршрут тролейбус, який може їхати без "рогів"
З 6 листопада на дорогах Бахмута з'явився новий тролейбус. КП "Бахмутелектротранс" придбало його за майже 5,5 мільйонів гривень. Його особливість в тому, що він може їздити і без контакту з лінію електропередач. Скільки в ньому сидячих місць, скільки взагалі вміщує в салоні пасажирів та наскільки транспорт доступний — читайте в матеріалі.


В Бахмуті презентували новий низькополий тролейбус Дніпро Т203. Його придбали за 5 мільйонів 457 тисяч гривень. Під час відкриття маршруту директор КП "Бахмутелектротранс" зазначив, що тролейбус на 20% економніше за інших своїх "колег" в колекції тролейбусного парку міста. Новенькому тролейбусу дали свій номер — 302-й. Транспорт 2019 року випуску. Він такий новий єдиний в автопарку депо.
Три переваги нового транспорту
Великі вікна
Доступний для всіх
Кнопки "Стоп"
Зовнішній вигляд
Новий тролейбус відрізняється більш заокругленим корпусом та великою кількістю вікон. Він білого кольору. Під усіма дверима намальована жовта лінія. Вона дозволяє в сутінках або людям з вадами зору краще побачити, де вхід в транспорт. Крім того, розмір фар значно менший, ніж у старих моделей. Але водій тролейбусу зазначає, що світить не гірше. Спереду, ззаду і збоку є електронне табло, на якому написаний номер маршруту та назви кінцевих зупинок.


Коли ми заходимо всередину, тролейбус з нами вітається. Але незвично — китайською мовою. Переклад його слів нам дізнатись не вдалось.
Більші вікна помітно і зсередини тролейбусу. З пасажирського місця відкривається панорамний вид міста. Вікна трохи затемнені, щоб у ясну погоду сонячне сяйво не сліпило пасажирів.
В салоні 31 місце для сидіння, а виробник заявляє, що максимальна місткість транспорту — 100 людей. Цей показник майже не відрізняється від інших моделей тролейбусного парку. Однак в цьому екземплярі всі сидіння роздільні та покриті тканиною з м'якою підкладкою. Висоти салону тролейбусу вистачає, щоб міг стояти чоловік зростом 1,95, як наш журналіст. Однак, в цій моделі трохи менше простору для пасажирів, які їдуть стоячи. Звичного заднього майданчика тепер немає. Замість нього є 5 сидячих місць.

На середньому майданчику навпаки, сидінь немає. Тут є простір для людей на інвалідних візках та для дитячих колясок. Навіть можна пристебнутись паском безпеки.

Біля центральних дверей дуже багато кнопок з написом "СТОП". Їх треба натискати, якщо пасажиру на візку або людині з коляскою необхідно скористатись пандусом.



"Він (тролейбус — ред.) обладнаний пандусом, і може опускатись на один бік. Особливо це допоможе людям на інвалідних візках, батькам з колясками. Тролейбус може присідати", — зазначає директор Бахмутського тролейбусного парку Володимир Капарунін.
Цей тролейбус буде їздити тільки по двох маршрутах — №2 і 6.

"Ми писали в УПСЗН (Управління праці та соціального захисту населення, — ред.), нам дали довідку, що більше за все проживає мешканців з обмеженими можливостями тільки по 2 і 6 маршруту", — додає Капарунін.

Після того, як людина натиснула кнопку "СТОП" водій за допомогою однієї кнопки в своїй кабіні занижує тролейбус і виїжджає пандус.
Водій цього тролейбусу Артем розповідає, що ця процедура займає не більше 5 секунд. Також, на кожному вході є скляні бортики. Для чого — нам пояснити не змогли.
Внутрішні особливості тролейбусу
В характеристиках тролейбуса від виробника зазначено, що максимальна швидкість цієї моделі — 65 км/год. Розгін від 0 до 50 км/год — 22 секунди. Його довжина більше 12 метрів, ширина 2,5 метрів та 3,5 метрів висота.

За цікавинками і особливостями тролейбусу ми звернулись вже до керівника комунального підприємства "Бахмутелектротранс". Він розповів, що це перший тролейбус в місті на автономному ходу. Це означає, що тролейбус може їздити без контакту з лінією електропередач. Але не довго. Тролейбус облаштований акумуляторами, які заряджаються, поки тролейбус їздить в постійному режимі.

"Якщо аварія якась, обрив лінії, він спокійно об'їжджає перешкоду і може поїхати далі. Тому що наприклад, бувають аварії різні в місті, у нас перекривають рух і зупиняється весь транспорт", — зазначає Володимир Капарунін.
Директор КП додає, що ця модель може проїхати на одному заряді до 5 кілометрів. Крім того, він зауважив, що існують тролейбуси і дорожче, які мають запас автономному ходу до 30 кілометрів. Такі тролейбуси можуть їздити в місця, де немає контактної лінії електропередач. Наступному року для міста планують купити 4 таких. Детальніше про це читайте в матеріалі: З центра Бахмута до Опитного хочуть запустити тролейбусний маршрут без будівництва лінії електропередач.

У тролейбуса є ще одна цікавинка. Щоб від'єднати "роги" від дротів, водію тепер не потрібно виходити з тролейбуса.

"Цей тролейбус особливий тим, що він сам може опускати і піднімати струмоприймач не виходячи з кабіни. Струмоприймач — це "рога", як ви їх кличете. Ось так це називається", — додає Капарунін.

Після 4 рейсів на найдовшому маршруті №6 водій Артем розповів журналістам Вільного радіо, що цей тролейбус особисто для нього комфортніше, ніж інші в парку.

"Дуже зручний. Легко керувати машиною. Буквально кілька градусів кермом і ти маневруєш по дорозі легко. Стосовно пасажирів, так це також зручніше, тролейбус нижче і люди заходять швидше", — каже Артем.


Директор підприємства Володимир Капарунін також зазначає, що цей тролейбус прийшов на заміну іншому тролейбусу. Коли той востаннє повернувся з рейсу, на в'їзді в депо він зламався. Рама машини зламалась навіть зсередини. Наразі цей тролейбус стоїть в парку, і невдовзі його спишуть.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

1642
Поділитись публікацією

Ця публікація створена за підтримки Європейського Фонду за Демократію (EED). Зміст публікації не обов'язково відображає думку EED і є предметом виключної відповідальності авторів


Спонсор

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: