Нові закони мають здешевити процес розмитнення авто з іноземною реєстрацією, але на певний час.
Сьогодні, 13 травня, президент України Володимир Зеленський підписав закони, які тимчасово спрощують процес реєстрації авто ввезених на митну територію України. Про це йдеться на порталі Президента України.
Під новий закон підпадають легковики та авто для перевезення вантажів (загальною вагою до 3,5 тон), з європейською реєстрацією, старші від п’яти років, які в’їхали на територію України до кінця 2020 року. Також авто мають відповідати стандартам Євро-2 та вище. На авто з Російською реєстрацією цей закон не розповсюджується. Що робити з авто, які завезли в Україну цього року, в законі не йдеться.
Для митного оформлення таких автівок їхні власники повинні сплатити акцизний податок та ПДВ — 20% від суми акцизного податку.
Сума акцизного податку визначається сумою коефіцієнтів за формулою = Ставка базова + Vе + Fе. Пояснюємо:
Ставка базова — це ставка податку в євро за 1 автомобіль, що визначається віком транспортного засобу:
Vе — ставка податку в євро за 1 автомобіль, що визначається множенням об’єму циліндрів двигуна в куб. сантиметрах на коефіцієнт:
Тобто, якщо у вас автівка з об’ємом двигуна 2.5 літри, то коефіцієнт Ve для вас становить 500 євро (0,2*2500 = 500)
Fе — ставка податку в євро за 1 одиницю транспортного засобу, що залежить від типу двигуна:
Також при оформленні авто з власників “списують” митні штрафи за умови сплати добровільного внеску у розмірі 8500 грн. Про це йдеться на сайті Державної митної служби України.
Зазначимо, нові правила вступають в силу тільки через місяць. Пільговий період реєстрації, передбачений цими законами, діятиме протягом 180 днів, або 270, якщо власник авто військовий та перебуває в зоні ООС. Один власник має право зареєструвати тільки одне авто.
Нагадаємо, до цього в Україні діяв закон №8487, за яким для розмитнення машини з іноземною реєстрацією її власник мав заплатити акциз на авто, який вираховувався за формулою: об’єм двигуна*базова ставка на двигун (від 50 до 150 євро в залежності від типу двигуна)*вік авто. До цієї суми додавались ПДВ, пенсійний внесок та держмито (10% від вартості авто). Т.з “євробляхери” тривалий час боролися за зменшення суми податків, бо, на їхню думку, розмитнення за цією формулою невигідне для більшості власників машин. У деяких випадках вартість реєстрації автівки значно перевищувала саму її вартість, інколи навіть у кілька разів. Тож тепер, за словами авторів нового закону, вартість розмитнення у більшості випадків не буде перевищувати 1000 євро.
Читайте також:
Цей матеріал опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключною відповідальністю його авторів.