За липень 7 посадовців Донеччини отримали скарги за спілкування російською по роботі

Наталя Жукова
2020-07-29 13:30

image
Фото з відкритих джерел

Кілька посадовців з Донеччини надавали коментарі ЗМІ російською мовою та отримали за це скарги. Звернення подали волонтери ініціативи “Паперовий фронт” через Урядовий контактний центр. До ініціативи може долучитись будь-хто.  

 

Про це Вільному радіо розповів ініціатор руху Дмитро Браславський. 

Лише за липень волонтери “Паперового фронту” зафіксували 7 порушень мовного закону на Донеччині та направили відповідні скарги керівництву цих працівників. Серед них по два чиновники з Покровська, Бахмута, Краматорська та заступниця голови одної з селищних рад.

Серед них (в хронологічному порядку): 

  • заступниця головного лікаря з охорони дитинства Бахмутської лікарні інтенсивного лікування Ольга Крамаренко;
  • головний спеціаліст відділу транспорту, зв’язку та енергетики Краматорської міськради Владислав Сарнацький;
  • заступниця голови Шабельківської селищної ради Олена Портненко;
  • завкафедри Донбаської академії архітектури та будівництва Олексій Губанов (Краматорськ); 
  • директор КП “Покровськводоканал” Володимир Хижняк;
  • головна бухгалтерка управління сім’ї, молоді та спорту Покровської міськради Наталія Батрак;
  • голова Бахмутської ОТГ Олексій Рева.
Бахмутський міський голова
Скрін-шот зі сторінки “Паперового фронту”

 

Для довідки:
Ініціативу “Паперовий фронт” під девізом “громадська ініціатива невідомих патріотів”  започаткували в мережі навесні. До руху долучилися активісти з різних областей, включаючи тимчасово окуповані території, які фіксують публічні виступи українських посадовців недержавною мовою, і надсилають скарги онлайн на такі порушення в Урядовий контактний центр. Частіше за все з посадовцями, які публічно порушили “мовний” закон, проводять бесіду та відповідають, що він/вона надалі будуть давати публічні коментарі державною мовою.

“Фактично, за цим всім має спостерігати уповноважений з захисту державної мови. Його нещодавно призначили, зараз створюється секретаріат, тобто ця інституція поки що не працює. Тому єдиний механізм привертання уваги до цієї проблеми  —  це саме написання скарг від громадян”,  —  каже він. 

Як реагують чиновники?

На 6 з вище зазначених скарг щодо порушення мовного закону керівники перелічених посадовців відповіли: порушникам розтлумачать закон про мову та нагадають про обов’язковість використання української мови на роботі. 

На останню з них  — скаргу на російськомовний коментар у ЗМІ голови Бахмутської ОТГ Олексія Реви про виявлену пам’ятку культурної спадщини у селі Іванівському — в.о. начальника управління культури Донецької ОДА Аліна Певна відповіла: відео за посиланням, яке вказав заявник, видалене. Тому чиновниця не має змоги “ані підтвердити, ані спростувати факт застосування недержавної мови Бахмутським міським головою”. Хоча відео з порушенням мовного закону мером Бахмута, яке видалили з офіційних сторінок Бахмутської міськради, зберігається на сторінці самого ЗМІ.  

відповідь на звернення Аліна Певна

 

“Є органи реагують: провели розмову, наголосили на важливості дотримання законодавства.  А десь вони знаходять юридичні підстави не реагувати, типу вони не повинні цим займатись. Але я й сам контролюю деякі сюжети новин і бачу: ті чиновники, які до того російською розмовляли, вже намагаються говорити українською, бо розуміють: знову скарга “прилетить”. В більшості я все ж таки бачу рух вперед”, —  розповідає активіст.

Що робити, якщо чиновники публічно виступають не державною мовою?

Якщо ви присутні під час виступу посадовця недержавною мовою, можна спробувати зробити йому зауваження. Якщо це неможливо або якщо він/вона не відреагували, зафіксуйте виступ на відео та викладіть в Youtube.

Якщо ви дізналися про виступ чиновника недержавною мовою з відео чи радіосюжету, можна написати онлайн звернення на Урядовий контакт-центр. 

Як відправити звернення на Урядовий контактний центр? 

  1. Зареєструватися на Урядовому контактному центрі, створивши особистий кабінет (потрібно мати e-mail, ввести свої ПІБ, адресу, відмітити галочками рід занять).  
  2. Стисло (до 2500 символів) та чітко викласти обставини порушення, доклавши посилання на відео чи аудіо виступу чиновника. Також можна завантажити до 5 файлів із зображеннями до 5 Мб кожний.   
  3. Відправити звернення та очікувати на відповідь. Поточний статус і хід розгляду можна відстежити за номером звернення  у власному кабінеті.
урядовий контактний церн
Скрін-шот сторінки урядового онлайн-сервісу звернень

 

Оператор Урядового контакт-центру розподіляє скарги та перенаправляє їх на відповідні органи виконавчої влади. Відповідь надсилають на електронну пошту заявника. Детальніше про такі звернення можна прочитати тут.

Читайте також:

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Поділитись публікацією

Ця публікація створена за підтримки Європейського Фонду за Демократію (EED). Зміст публікації не обов'язково відображає думку EED і є предметом виключної відповідальності авторів


Спонсор

Останні новини

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: