Класне таксі

480 - короткий номер

050 480 3333 - Vodafone

067 628 3333 - Київстар

093 148 3333 - lifecell

Завантажити додаток

Фокін пропонує ввести “Особливий статус” для всього Донбасу. ОП та представники ТКГ такі заяви не підтримують


image
Фото: Цензор.НЕТ

В одному з інтерв’ю заступник голови української делегації в ТКГ Вітольд Фокін заявив, що “особливий статус” потрібно вводити не лише на окупованій нині території, а на Донеччині та Луганщині загалом. Ми розібрали чинний закон про цей статус та розповімо детальніше, що це означає.

 

Передісторія: В інтерв’ю виданню “Страна.ua” перший заступник голови української сторони в Тристоронній контактній групі Вітольд Фокін заявив, що навіть на нині підконтрольній частині Донеччини та Луганщини потрібно ввести “особливий статус”. Це начебто один з обов’язкових кроків, які зможуть припинити війну на сході України.

“Сьогодні, щоб припинити війну і вберегти життя бійців і командирів, моя позиція — потрібно оголосити загальну амністію, провести вибори, вирішити питання особливого статусу окремих районів, а краще — всього Донбасу”, — зазначив він.

В коментарі Вільному радіо представник ОРЛО в українській стороні ТКГ Сергій Гармаш зазначив, що ідею, яку озвучив Фокін, не розглядають на перемовинах:

Ідеї озвучені Фокіним — це його особисті ідеї, які не обговорювалися в українській делегації. Принаймні “особливого статусу” для всього Донбасу немає навіть в комплексі заходів в Мінських домовленостях. Тому це приватна думка конкретної людини”.

Гармаш зазначив, що це все через те, що Вітольд Фокін давно не займався політикою.

Фокін пропонує ввести “Особливий статус” для всього Донбасу. ОП та представники ТКГ такі заяви не підтримують

(Фото: Страна.UA. Перший заступник голови делегації ТКГ Вітольд Фокін)

“Раніше в нас в делегації завжди були люди, які не випадали з політичного процесу. А Фокін довгий час, починаючи з 90-х років фактично був пенсіонером і займався перекладом “Руслана і Людмили” з російської на українську мову. Тому якоюсь мірою він випав з політичного контексту. Фокін щирий, говорить те, що думає. Враховуючи його вік, і що все його життя пройшло у Радянському Союзі, то це цілком закономірно”, — зазначає представник ОРДЛО в ТКГ Сергій Гармаш.

Крім того, Сергій Гармаш зазначив, що питання через заяви Фокіна має бути до тих, хто включив його у склад української делегації ТКГ. Офіційно реагувати на висловлювання заступника голови ТКГ Сергій Гармаш сенсу не бачить. Каже, що це лише зініціює діалог навколо цієї теми, який і потрібний Росії.

Сам Сергій каже, що, на його думку, ініціатива, яку пропонує Фокін шкідлива для перемовин.

“Вони є повністю віддзеркалюванням Російського постулату про те, що в Україні громадянська війна. Крім того, вони сигналізують заходу, що Україна розгортається геополітично до Росії. Тому я вважаю такі заяви шкідливі”, — зазначає Гармаш.

Голова Офісу президента вже відреагував на заяви Фокіна та заявив, що його окремі коментарі не співпадають з позицією української делегації в Мінську

“Давайте відокремлювати особисту позицію від позиції делегації. Вітольд Фокін щойно приєднався до переговорного процесу та розбирається з тематикою. І якраз деякі одіозні та двозначні формулювання, на які чомусь погодилася попередня влада, сьогодні українська сторона намагається пом’якшити чи застосувати виключно в межах національних інтересів України”, — зазначив голова ОП Андрій Єрмак.

Крім того, він зазначив, що те, що пропонує делегації з доопроцюванням закону про “особливий статус” не передбачає впровадження цього статусу по всьому Донбасу, а лише на окупованій території.

Спікер Верховної Ради України Дмитро Разумков також заявив у ЗМІ, що Україна не піде на амністію, яку передбачає закон про “особливий статус” Донбасу, адже військові злочини не підлягають амністії.

Зазначимо, саме Верховна Рада голосує за ухвалення “особливого статусу”, а Разумков є також представником політичної сили, яка має більшість голосів у парламенті

“Особливий статус” для Луганської та Донецької областей

Згідно з чинною редакцією закону, на територіях, де буде діяти “особливий статус”, є кілька норм, які відрізняються від самоврядування в інших областях країни:

  • Амністія. Всіх бойовиків, їхніх посібників та інших людей, причетних до збройного конфлікту, стосовно яких відкрили кримінальні справи, звільняють від відповідальності. 
  • Влада. На території Донбасу керівників прокуратури й судів призначають за згодою місцевих органів влади, а не лише за ініціативою вищої влади України. А депутатів та інших посадовців, яких обрали на виборах, не можуть достроково звільнити.
  • Російська мова. Закон передбачає, що органи місцевого самоврядування сприяють та дозволяють використовувати російську мову у сфері освіти, в ЗМІ, в судочинстві, в економічній і соціальній діяльності, при проведенні культурних заходів та інших сферах життя.
  • Народна міліція. Замість Національної поліції, охорону громадського порядку здійснюють загони “народної міліції”.
  • Спеціальна економічна зона. Українська влада має допомагати при вирішенні економічних проблем на Донбасі, давати додаткові гроші з спеціального податку, стимулювати інвестиції та допомагати підприємцям, створювати нові робочі місця тощо.
  • Кордон з Росією. На території Донецької та Луганської області буде “особливий” кордон з Росією. Там працюватиме спеціальне транскордонне співробітництво, завдяки якому мають вирішуватись спільні проблеми розвитку, посилення та поглиблення добросусідських відносин з РФ.

Однак, цей статус почне працювати лише після того, як на Донбасі проведуть вибори, ОБСЄ визнає їх чесними та несфальсифікованими, а результати голосування визнають у більшості країн світу. Згідно з умовами української сторони, вибори на окупованій території Донбасу можна провести лише в разі, якщо звідти вийдуть всі війська.

(Фото: з відкритих джерел. Бойовик т.з. “ДНР”)

Зазначимо, в інтерв’ю Вітольд Фокін не зазначив, за яким саме законом про “особливий статус” він хоче проводити перемовини. Адже чинний закон прийняли ще у 2014 році. З того часу Верховна Рада України неодноразово продовжувала закон на рік, змінюючи в ньому лише роки. Однак, ще в жовтні 2019 року у своєму зверненні президент України Володимир Зеленський зазначив, що Закон про “особливий статус” Донбасу буде написаний заново, без правок в чинному, який прийняли ще у 2014 році. І його розглянуть у Верховній Раді після зустрічі “нормандської четвірки”. Проте цього так і не зробили, а парламент продовжив закон ще 2014 року. Вже влітку цього року голова офісу президента Андрій Єрмак заявив, що вони вже написали новий закон про “особливий статус” Донбасу, але наразі його ще обговорюють. Тож, поки в Україні діє лише старий закон “Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей”.

Читайте також:

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Поділитись публікацією

Ця публікація створена за підтримки Європейського Фонду за Демократію (EED). Зміст публікації не обов'язково відображає думку EED і є предметом виключної відповідальності авторів


Спонсор

Останні новини

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: