Тролейбусний парк Бахмута запустив новий маршрут. 3-ри тролейбуси їздитимуть за межі міста — до селища Опитне. Унікальність маршруту в тому, що до селища не будували електричну лінію, а тролейбуси їздять на акумуляторах. Детальніше про новий маршрут та розклад читайте в матеріалі.
Передісторія
Селище Опитне розташоване впритул до Бахмута. Воно знаходиться за кілька кілометрів від центру міста або близько 40 хвилин пішки. До Опитного раніше їздили лише автобуси. Але проїзд на них коштував майже вдвічі дорожче, ніж у міському тролейбусі. Тому питання необхідності тролейбусного маршруту до Опитного розглядали не один рік. Місцева влада підрахувала, що на це потрібно щонайменше 90 мільйонів гривень. Основні затрати мали піти на побудову контактної лінії електропередач. Але таких грошей у міста не було. Тож, знайшли альтернативу — тролейбуси на автономному ходу. Це машини Дніпро-Т203, які мають акумулятор. Вони заряджаються, коли їздять по контактній лінії, а потім можуть відключатися від контактної лінії і їхати на автономному ходу, без рогів і підзарядки ще кілька кілометрів. Тест-драйв цього тролейбусу ви можете подивитися в матеріалі: В Бахмуті пустили на маршрут тролейбус, який може їхати без “рогів” (Фоторепортаж
Згодом КП “Бахмутелектротранс” спланувало маршрут до Опитного. Для цього придбали 3 тролейбуси за 22 мільйони з обласного та 8 мільйонів гривень з місцевого бюджету. За місяць машини поставили на обік, а також розробили паспорт маршруту.
Тролейбус Бахмут — Опитне отримав номер 8
(Фото Вільного радіо)
20 жовтня о 7-й ранку він вперше виїхав з Опитного до центру Бахмута. На запуск маршруту приїхали кілька десятків працівників КП “Бахмутелектротранс”. Також на першому маршруті проїхалися двоє мешканців Опитного пенсіонери Ніна та Василь. Вони кажуть, що тролейбусу чекали багато років.
Пенсіонер з Опитного Василь: Думали не доживемо. Але дочекалися.
Жителька Опитного Ніна Григорівна: Радості немає меж. Чекали 40 років. Я живу років 50 на Опитному. Розмови були лише про маршрут, а тепер дочекалися.
Вони кажуть, що тепер вони частіше їздитимуть до центру Бахмута.
“Стане легше. Раз на тиждень може два точно будемо їздити тепер в центр. Як життя покаже”, — каже пенсіонерка Ніна.
На першому рейсі їхали лише працівники КП “Бахмутелектротранс” та Ніна з Василем. Інших пасажирів не було. На шляху до центру перехожі із здивуванням дивилися на тролейбус. На одній із зупинок чоловік навіть відмовився їхати. Пасажири тролейбусу жартуючи кажуть, що “тут все життя не було тролейбусів, а в один день поїхав тролейбус, і люди ще бояться
(Фото Вільного радіо: пенсіонери Василь та Ніна)
Тож, за новим маршрутом тролейбуси щодня їздитимуть за таким графіком:
Тролейбус їде по такому маршруту: вул. Свободи, Ринок (автостанція), ЗОШ №5, СТО, Струмок, магазин №90, пров. Великий Троїцький, сад-проєкт, пров. Дачний, с. Опитне; та назад з с. Опитне до м. Бахмут: с.Опитне, пров. Дачний, сад-проєкт, пров. Великий Троїцький, магазин №90, вул. Бахмутська, Ринок, вул. Незалежності, Пошта (центральне відділення), вул. Свободи (кінцева). Коли тролейбус повертається в центр, диспетчер перенаправляє його на інший маршрут, вже по контактній лінії. В цей момент тролейбус й заряджається.
В коментарі Вільному радіо директор КП “Бахмутелектротранс” Володимир Капарунін пояснює, що цей інтервал 57 хвилин ще можуть скоротити. Якщо побачать, що рейс матиме попит серед місцевих мешканців, то тролейбуси №8 їздитимуть частіше.
“Я ж не знаю який пасажиропотік буде. Не буде ж тролейбус пустим їхати. Якщо ж людей більше буде, тоді й додамо тролейбусів і скоротимо інтервал”, — пояснив Вільному радіо Володимир Капарунін.
Ціна за поїздку на новому маршруті коштує так само як і на інших тролейбусах громади — 5 гривень.
Про нові напрямки маршруту поки говорити зарано
Коли бахмутському тролейбусному парку купили перші тролейбуси на автономному ходу, місцева влада обговорювала, що після пуску маршруту на селище Опитне буде розглядати можливість пустити тролейбуси й в інші населені пункти громади. Так, за словами керівництва громади тролейбусу чекають в селі Іванівське, в районі Ступок в Бахмуті, селищі Красна Гора, та навіть в Часів-Ярі, який не входить в склад Бахмутської ОТГ. На відкритті тролейбусного маршруту до Опитного Вільному радіо директор КП “Бахмутелектротранс” пояснив, що поки зарано казати про нові маршрути.
“Давайте спочатку на Ступках закінчать міст, а в Іванівському зроблять дорогу. Планів дуже багато, але казати про них зарано, щоб не бути голослівним. Щоб зараз пообіцяв, а люди 40 років чекали”, — пояснив директор КП “Бахмутелектротранс” Володимир Капарунін.
***
Нагадаємо, через пандемію коронавірусу в Бахмуті тролейбуси регулярно дезинфікують, а людей зобов’язали обов’язково вдягати маски. Крім того, є певні зміни і в графіку. Детальніше про це читайте за посиланням.
Читайте також: