Зображення до посту 95% ліфтів Донеччини відпрацювали 25 років та підлягають ремонту чи заміні
Фото з відкритих джерел
string(43) "Фото з відкритих джерел"

Практично всі ліфти в області відпрацювали чверть століття та мають бути замінені, модернізовані чи відремонтовані.  Ми дізналися де ліфти в найгіршому стані та куди можна звернутися, якщо такий саме у вашому під’їзді. 

 

Як доповів директор департаменту житлово-комунального господарства Донецької облдержадміністрації Сергій Гончаренко під час колегії, з усіх 3 815 ліфтів на Донеччині:

  • 95% (тобто 3 268 ліфтів) відпрацювали нормативний термін експлуатації 25 років та потребують модернізації або заміни. 
  • 4% (або 144 ліфти) не працюють, тому що пошкоджені вандалами або зносилося обладнання. 
  • 11% ліфтів (або 403 ліфти)  —  у задовільному технічному стані.  

“Згідно із законодавством, ліфт, який відпрацював 25 років, має бути обстежений державною технічною інспекцією, після цього повинен бути “винесений вирок”: потребує капітального ремонту, модернізації чи часткового/капітального ремонту. Тому фактично 95% — це ліфти, які відпрацювали термін, продовжують працювати, працюють з інспекцією та ведуть цю роботу. Наголошую: вони працюють, але вони технічно та нормативно відпрацювали свій термін експлуатації”, — пояснює Сергій Гончаренко. 

Ситуація з ліфтами в містах Донеччини

За даними департаменту житлово-комунального господарства ДонОДА у Вугледарі, Добропіллі, Дружківці, Костянтинівці та Краматорську всі без винятку ліфти відпрацювали нормативний термін експлуатації. 

інфографіка ДонОДА
Інфографіка ДонОДА

 

Трохи краще ситуація в Бахмуті та Бахмутському районі, Мирнограді, Покровську, Слов’янську: там відпрацювали свій вік 76-98 % ліфтів.

інфографіка ДонОДА
Інфографіка ДонОДА

 

У Селидовому майже 20 років не працюють ліфти у житлових будинках. Зараз в них діють об’єднання співвласників багатоповерхових будинків. 

“Обладнання (ліфтів,  —  ред.) законсервоване: мешканці цих будинків взагалі відмовились від відновлення роботи ліфтів через значні витрати на їх експлуатацію”, — доповів Сергій Гончаренко.

Для довідки:
Вартість експлуатації ліфтів входить у тариф обслуговування житлового фонду. І якщо в багатоповерховому житловому будинку мешканці створили ОСББ, саме вони приймають рішення які послуги увійдуть до складової їхніх тарифів.

Також в ДонОДА вважають недоцільним запускати ліфти, які не працюють, у прифронтовій Красногорівці Мар’їнського району. Оскільки будинки тут значно пошкоджені обстрілами, вважають спершу тут необхідно відновлювати дома.   

Ціна питання

Модернізацію ліфта з подовженням терміну дії на 20 років, за оцінками спеціалістів з обласного профільного департаменту, коштує близько 450 тисяч гривень. 

Повна заміна ліфту в будинку до 9 поверхів — 700 тисяч гривень, 9-16-поверхових будинках — близько 1 мільйона гривень. 

Повний капремонт  ліфту —  до 300 тисяч гривень. 

Експертне обстеження 1 ліфта коштує 8 тисяч гривень. 

Наразі першочергового ремонту потребують 1 707 ліфтів у 15 населених пунктах Донеччини на суму 706 млн грн, з них потрібно:  

  • 170 млн грн  —  аби замінити 146 ліфтів;
  • 127 млн грн  —  для модернізації 388 ліфтів;
  • 409 млн грн  —  на ремонт 1 173 ліфтів.

 Куди звертатися для заміни зламаного або старого ліфту

З цим працює управління житлово-комунального господарства міської/селищної ради. Відповідно, до них можна подати скарги та пропозиції щодо цієї проблеми. 

Що робить влада?

“Міста своєчасно проводять обстеження, продовжують термін дії та потроху планують роботи з виконання ремонтів”, — каже Сергій Гончаренко. 

 Так, за його даними минулого року в області відремонтували 141 ліфт на суму майже 37 млн грн (причому 34 млн грн  —  це кошти обласного бюджету). 

В області розуміють, що відремонтувати всі ліфти за кошти місцевих бюджетів не можливо. Тому область й надалі фінансуватиме ремонти ліфтів, але на умовах співфінансування (органи місцевого самоврядування мають самі знайти не менше 50% коштів на ліфти).

Всі ці дані та розрахунки голова департаменту житлово-комунального господарства ДонОДА представив у проєкті програми “Ліфти Донеччини на 2020-2024 роки”. Її не прийняли та запропонували доробити. 

“З такими коштами та реалізацією у мене дуже великі сумніви, що міста й райони на цих умовах реалізують цю програму”,  — сказав голова Донецької облдержадміністрації Павло Кириленко.

Він запропонував департаменту житлово-комунального господарства доопрацювати цю програму та перекласти частину видатків на ОСББ.    

Читайте також:


Цей матеріал опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключною відповідальністю його авторів.


Спонсор
Завантажити ще...